اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر سنندج:

اعتماد اجتماعی لازمه ایجاد مدیریت واحد شهری است

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج گفت: با افزایش اعتماد اجتماعی مردم به دولت و توسعه اجتماعی شهرها بستر لازم مدیریت واحد شهری محیا می‌شود.

اعتماد اجتماعی لازمه ایجاد مدیریت واحد شهری است
عزت‌الله زندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: مشارکت مردم در اداره امور شهر مهم‌ترین اصل در شکل‌گیری شوراهای اسلامی به شمار می‌آید، از این‌ رو اگر شورایی نتواند بستر حضور مردم را در صحنه‌های مختلف حیات شهری فراهم سازد لزوما در انجام وظایف ذاتی‌اش کوتاهی کرده است.
وی با بیان اینکه در جای‌جای قانون شوراها به مشارکت و حضور مردم اشاره شده، گفت: در بند 7 ماده 71 قانون شوراها " اقدام در خصوص تشکیل انجمن‌ها و نهادهای اجتماعی، امدادی و ارشادی" به عنوان یکی از وظایف شوراهای اسلامی ذکر شده است.
به گفته زندی شورای کلان‌شهرها مستند به بند مذکور، به تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد و شورایاری‌ها اهتمام ورزیده‌اند هر چند در این عرصه بیشترین اقدامات در خصوص شورای‌یاری‌ها بوده است و سازمان‌های مردم‌نهاد در دستور کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای کلان‌شهرها قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه توجه و اهتمام به شکل‌گیری سازمان‌های مذکور موجب حضور سازمان‌یافته مردم در انجام وظایف متعدد و متنوع شهرها می‌شود، افزود: ظرفیت نیروهای مردمی اگر به درستی شناخته شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد ضمن اینکه موجب شکل‌گیری سرمایه اجتماعی بزرگی در شهرها می‌شود با گسترش حوزه نظارتی مردم در افزایش شاخص‌های بهره‌وری نیز موثر واقع می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد و گسترش تنوع این سازمان‌ها زمینه را برای اعتماد بیشتر مردم به مدیریت‌های تحت ‌نظارت شوراها فراهم می‌کند و با موفقیت شوراها دولت تمایل بیشتری برای واگذاری بخش دیگری از وظایف و اختیاراتش را در حوزه مدیریت محلی به آنها پیدا می‌کند.
زندی گفت: اگر چه این امر با وجود تصریح در موارد مختلف قانونی تاکنون محقق نشده است، اما با افزایش اعتماد اجتماعی و توسعه اجتماعی شهرها بستر اجتماعی مدیریت واحد شهری محیا می‌شود.
انتهای پیام/صا20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول