اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی خبر داد

آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری سراسری فنی و حرفه‌ای در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: ثبت‌نام دومین آزمون ادواری سراسری متقاضیان سنجش مهارت به صورت اینترنتی و هماهنگ کشوری از یکم دی ماه آغاز و تا دهم این ماه ادامه دارد.

آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری سراسری فنی و حرفه‌ای در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی  اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی، حسین بابایان اظهار داشت: در راستای برنامه‌های عملیاتی سال جهاد اقتصادی، دومین آزمون از آزمون‌های ادواری سنجش مهارت برای نخستین بار در سال جاری به صورت هماهنگ و سراسری و از طریق به‌کارگیری سیستم‌های الکترونیکی در کشور، 14 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی در ارتباط با شیوه اجرای آزمون ادواری سنجش مهارت و نحوه ثبت نام متقاضیان افزود: برای ثبت نام این آزمون، دفترچه واحد طراحی شده است که متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی http://advari.irantvto.ir در حرفه مورد نظر ثبت نام کنند.
بابایان تصریح کرد: دومین آزمون سراسری سنجش مهارت در سال جاری، در 40 حرفه به صورت همسان و هماهنگ کشوری و بیش از 600 حرفه غیر متمرکز در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در 14 بهمن ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی درباره اهداف برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت به صورت سراسری گفت: طرح برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت با اهداف اطلاع رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان اجرایی می‌شود که برنامه ریزی لازم برای برگزاری آزمون ادواری هماهنگ در 31 استان و بیش از 450 حوزه امتحانی انجام شده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی پیرامون نحوه اعلام نتایج آزمون‌های ادواری سراسری سنجش مهارت اظهار داشت: نتایج آزمون کتبی 25 بهمن ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی آزمون ادواری سنجش مهارت و سایر سامانه های اطلاع رسانی اعلام می‌شود.
وی با اشاره به مراحل اجرای آزمون‌های ادواری سنجش مهارت یادآور شد: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان باید پس از ثبت نام در آزمون بر اساس جدول شماره یک دفترچه ثبت نامی آزمون با درج کد رهگیری و کد ملی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
بابایان ادامه داد: پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمان بندی مندرج در جدول شماره یک برای شرکت در آزمون عملی به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.
وی در مورد شرایط قبولی در آزمون‌های سنجش مهارت بیان داشت: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است که شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 از طریق فرمول 70 ≤ (نمره آزمون کتبی × 25 درصد) + (نمره آزمون عملی × 75 درصد ) است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت 20 آبان ماه با شرکت حدود 67 هزار نفر در کل کشور برگزار شد که بیش از 23 هزار نفر موفق به کسب نمره قبولی و شرکت در آزمون عملی شدند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول