اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری

تله تئاتر "راز" در تبریز کلید خورد

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: تولید و ضبط تله تئاتر "راز" به همت حوزه هنری استان در تبریز کلید خورد.

تله تئاتر "راز" در تبریز کلید خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، شهرام خدایی اظهار کرد: تله تئاتر 40 دقیقه ای "راز" بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته "علیرضا حنیفی" که دوران پیش تولید آن به مدت یک ماه سپری شده، به کارگردانی هنری فرزین ریحانی‌راد و کارگردانی تلویزیونی سید وحید حسینی تولید می‌شود.
وی افزود: نخستین مسیر جشنواره‌ای این تله تئاتر، جشنواره تولیدات حوزه هنری سراسر کشور است که در اردیبهشت‌ماه سال 91 در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
خدایی اضافه کرد: مضمون این نمایشنامه در خصوص امام رضا (ع) است و در طی این داستان یک کشیش و یک راهزن حدیثی از امام رضا (ع) را شنیده و پس از 40 روز در کویری با هم برخورد می‌کنند، آن دو وارد عالم خواب می‌شوند و در نهایت راه زن به راه راست هدایت می‌شود.
وی هدف از تولید این تله تئاتر را نشاط افزایی در زمینه تولیدات تصویری در سطح استان عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار در آذربایجان‌شرقی یک تله تئاتر خارج از مجموعه صدا و سیما تولید می‌شود.
خدایی اظهار امیدواری کرد، تولید این برنامه باعث شود دیگر نهادهای فرهنگی نیز به سمت تولیدات آثار هنری این چنین روی آورند.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی کارکرد تئاتر را به‌عنوان هنری فاخر در سطح جامعه تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: با توجه به کارکردهایی که رسانه امروز در بین مردم دارد تولید تل تئاتر از ضروریات این هنر به نظر می‌ر‌سد، اگرچه بسیاری از طالبان این هنر فاخر در سالن‌های نمایش حضور پیدا می‌کند و خوراک فرهنگی خود را از این طریق تغذیه می‌کنند.
خدایی با بیان اینکه به مدد رسانه‌ها می‌توان هنر تئاتر را به خانه‌ها برد، گفت: باید با استفاده از رسانه ملی و رسانه‌های ویدئویی نسبت به تولید، تکثیر و پخش این آثار اقدام کرده و آن را بین مردم گسترش دهیم.
خدایی ادامه داد: از سویی دیگر با توجه به اینکه رویکرد حوزه هنری در هنر دینی و علی الخصوص در تئاتر مبتنی بر معرفت دینی سیاست اندیشه ورزانه و خودداری از تولید آثار سطحی و شعاری است، نمایشنامه راز از میان ده‌ها نمایشنامه خوانده شده به این منظور انتخاب شده است.
وی افزود: تله تئاتر راز با توجه به اینکه با استفاده از تلمیح‌هایی که در قصه‌های ایرانی وجود دارد به تشریح داستانی از زندگی ثامن الحجج پرداخته است در اولویت کاری حوزه هنری آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است.
سرپرست حوزه هنری استان تصریح کرد: معتقد هستیم اثر هنری دینی نباید حافظه کوتاه مدت مخاطب را هدف بگیرد، بلکه باید بر عمق جان و روح مخاطب اثر بگذارد.
خدایی گفت: این تله تئاتر به شیوه چهار دوربینه در فرمت DV تولید می‌شود.
امیر پورحکمت مدیر تصویربرداری، محمد پور عبداله فرشبافی ناظر کیفی و کامیار شکیبایی بازیگر اصلی این تله تئاتر هستند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول