اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسند کتاب تاب؛

جوانان اسارت و مقاومت را درک کنند

خبرگزاری فارس: نویسنده کتاب تاب بعد از چاپ سوم کتابش گفت: در کتاب تاب از دوران اسارت گفته‎ام و انتظار دارم علاقه‌مندان پس از خواندن این کتاب تا حدی در جریان سختی‎های دوران اسارت قرار گیرند و مقاومتی که رزمنده‌ها در آن شرایط سخت داشتند را درک کنند.

جوانان اسارت و مقاومت را درک کنند
علیرضا بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از چاپ سوم کتاب تاب خبر داد و گفت: این کتاب در مورد دوران اسارت و همچنین اتفاقاتی که در این دوران برای من رخ داده نوشته شده است.
وی افزود: این کتاب نخستین نوشته‎های من در مورد هشت سال دفاع مقدس است که پس از پنج ماه از چاپ اول آن به چاپ سوم هم رسید.
نویسنده کتاب تاب احساس مسئولیت نسبت به جامعه را انگیزه خود دانست و گفت: با توجه به اینکه در سال‎های دفاع مقدس به عنوان دانش‌آموز رزمنده از خاک میهنمان دفاع می‎کردم، با همان دید نوجوانی و یک نیروی عادی رزمنده مسائل، اتفاقات و خاطرات اسارت را بروی کاغذ نوشته‎ام.
وی ادامه داد: پس از آزادی سر تیتر مطالب و موضوعات پیش آمده را یادداشت برداری می‎کردم و هر سال برای تکمیل آنها دست به قلم می‌شدم.
بصیری با بیان اینکه انتظار دارم علاقه‌مندان پس از خواندن این کتاب تا حدی در جریان سختی‎های دوران اسارت قرار گیرند و مقاومتی که رزمنده‌ها در آن شرایط سخت داشتند را درک کنند، بیان داشت: جوانان باید این پیام را که مقاومت در هر شرایط و سختی امکان‌پذیر است و می‎توان دشمن را از پای درآورد را سر لوحه خود قرار دهند.
وی ادامه داد: این خاطرات شخصی است، اما خصوصی نیست و متعلق به همه کسانی است که به آرمان‎های امام خمینی (ره) وابسته‎اند و نظام و میهنشان را دوست دارند.
به گزارش فارس، کتاب تاب نوشته علیرضا بصیری در چاپ سوم خود با تیراژ 3هزار نسخه منتشر شد نویسنده در قسمت‌هایی از این کتاب نخستین و دوست داشتنی‌ترین صحنه‌ای را که پس از اتمام اسارت و ورود به ایران تجربه کرده است دیدار پدرش می‎داند و این چنین می‎نویسد؛ «پدرم در صف جلویی وسط جمعیت بود و توانستم او را تشخیص بدهم با دیدن چهره پدر زبانم بند آمد، تلاش کردم تا به سمت او بروم ولی احساس کردم که پاهایم به فرمان من نیستند، به خود نهیب زدم!علیرضا این پدرت است برو خود را به پای او بینداز با این تلقین توانستم از جای خود بلند شده و به سمت پدر بروم، این زیباترین لحظه زندگی برای من پس از سال‎ها اسارت بود».
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول