اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

کسب رتبه دوم کشوری جذب اعتبارات کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جهاد کشاورزی جنوب کرمان رتبه دوم کشوری جذب اعتبارات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

کسب رتبه دوم کشوری جذب اعتبارات کشاورزی
احمد دلجوکوهستانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: بخش باغبانی منطقه جیرفت و کهنوج با سطح زیر کشت بیش از 99 هزار هکتار با میزان تولید بیش از یک میلیون تن در سال برآورد می‌شود.
وی افزود: این سطح زیر کشت شامل 38 هزار و 500 هکتار نخیلات، 36 هزار هکتار مرکبات، 12 هزار هکتار باغ‌های سردسیری، 7 هزار هکتار گیاهان دارویی، یک هزار و 280 هکتار گلخانه، 3 هزار هکتار زیتون، یک هزار و 146 هکتار نیمه‌گرمسیری و 315 هکتار گلستان است.
دلجوکوهستانی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اشتغال بسیار زیاد در بخش باغبانی با احتساب عملیات باغبانی، برداشت و عملیات باغداری بیش از 2 میلیون نفر روز در امر برداشت و بیش از 80 هزار نفر به طور کامل سالانه در این بخش شاغل هستند.
وی با توجه به اینکه قشر فراوانی از مردم فقیر منطقه جنوب با اشتغال به باغداری امرار معاش می‌کنند، ابراز داشت: بخش‌های حاشیه‌ای مانند تولید نهاده‌ها، حمل و نقل محصول و فروش آن نیروی قابل توجه کار را نشان می‌دهد.
دلجوکوهستانی بیان داشت: با توجه به خشکسالی‌های طولانی و سرمازدگی‌ سال‌های 82، 84 و 86 بخش وسیعی از باغ‌ها دچار آسیب و سرخشکیدگی و بخشی از تاج درخت صدمه یا خشک شده و نیاز به بهسازی دارند.
وی با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری این سازمان از نظر جذب اعتبار عنوان کرد: اصلاح سازه گلخانه‌ها به منظور بهینه‌سازی سوخت و مدیریت اصولی گلخانه‌ها به میزان 37 میلیارد ریال جذب اعتبار داشته است.
دلجوکوهستانی خاطرنشان کرد: تغذیه باغ‌ها با کودهای آلی «کود گاوی غنی ‌شده و کود مرغی» و زیستی که استریل‌شده و بهداشتی هستند برای جایگزینی کودهای آلوده در منطقه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز کشور انجام شده است.
وی اذعان داشت: کود مرغی فرآوری شده و استاندارد به میزان 200 هزار کیلوگرم و کودهای زیستی نیتروکسین تثبیت‌کننده ازت ویژه مرکبات 33 هزار لیتر نیز برای باغ‌ها استفاده شده است.
دلجوکوهستانی گفت: همچنین کود بیولوژیک حل کننده فسفر ویژه مرکبات 5 هزار کیلوگرم و کود آلی گرانوله گوگردی ویژه مرکبات به میزان 187 هزار و 500 کیلوگرم نیز توسط این مدیریت میان باغداران توزیع شده است.
انتهای پیام/ ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول