اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از نمایشگاه کتاب گلستان انجام شد

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در نمایشگاه کتاب گلستان

خبرگزاری فارس: در چهارمین روز از نمایشگاه کتاب گلستان، نشست مشترک اعضای شورای فرهنگ عمومی، انجمن کتابخانه‎ها و انجمن مفاخر و مشاهیر استان گلستان برگزار شد.

برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در نمایشگاه کتاب گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در این نشست گفت: با ارزیابی معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی، آثار فرهنگی گلستان به‎عنوان مدل کشوری انتخاب و در قالب بسته‎های تاثیرگذار در اختیار سایر استان‎ها قرار می‎گیرد.
غلامرضا منتظری اظهار داشت: رونمایی از مجموعه شهر نامه علمی، فرهنگی، هنری و ادبی استان برای اولین‎بار شروع شده که این اقدام فرهنگی نیز در قالب مدل کشوری برگزیده شده است.
وی عنوان کرد: در جشنواره بین‎المللی پژوهش‎های برتر سال، تعداد 20 اثر از آثار فرهنگی گلستان به‎عنوان برگزیده منتخب شدند که برای ارزشمندی آثار و مفاخر استان گلستان همانند یک مهر تاییدی محسوب می‎شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: امسال با حضور 360 ناشر 35 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب گلستان ارائه شده است.
منتظری بیان داشت: تبادل فرهنگی با کشورهای همجوار شروع شده و در این زمینه استان گلستان نسبت به سایر استان‎ها موقعیت بهتری دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان نیز در این نشست گفت: در جامعه اسلامی ایران به‎ویژه استان گلستان که دارای پیشینه فرهنگی و قومی است کارهای بزرگی را شاهد بوده‎ایم اما هنوز جای رشد و شکوفایی بیشتر در گلستان ایران زمین با توجه به ظرفیت‎های بسیار، وجود دارد.
علی‎اکبر سوخته‎سرایی افزود: از طریق وب‎سایت، فهرست کتاب‎ها در اکثر کتابخانه‎های استان قابل دسترسی است و زیرساخت‎ها فراهم شده که باید از این ظرفیت‎ها به‎نحو مطلوب استفاده شود.
وی افزود: ناشرانی که عمدتا در ابعاد ارزش‎های دینی، حفظ میراث پیامبر اکرم (ص) و اهل‎بیت (ع) تلاش می‎کنند حضور مثبتشان در تقارن ایام محرم به‎وضوح مشهود است و این مهم در راستای زنده نگهداشتن عاشورا نیز وجود دارد و هرساله شاهد تعالی این حوزه در نمایشگاه کتاب هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب گلستان تناسب زمانی و مکانی به‎خوبی صورت گرفته حتی حضور مردم و ناشران واقعا بی‎سابقه بوده است که اگر ساعات بازدید نمایشگاه افزایش می‎یافت، قطعا این شور و انگیزه همچنان در حضور مردم وجود داشت.
انتهای پیام/خ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول