اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس:

یک‌دهم نماز جمعه کشور در فارس برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: با برگزاری 700 آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در کشور 70 مورد در استان فارس اقامه می‌شود که با احتساب این تعداد یک‌دهم نماز جمعه کشور در این استان برپا می‌شود.

یک‌دهم نماز جمعه کشور در فارس برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام حسین ملک مکان بعد از ظهر امروز در آیین معرفی امام جمعه جدید شهرک غرب شیراز که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار شد، اظهار داشت : با حجم بالای برگزاری نماز دشمن‌شکن جمعه در فارس، این استان جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه شناخته شده است.
وی با اشاره به اینکه محور اصلی حرکت معنوی، مذهبی و فرهنگی امام جمعه و جماعات بوده است، افزود: برای تحقق و گسترش احیای فرهنگ نماز عبادی سیاسی جمعه نیاز به برنامه‌ریزی‌های مدون و گسترده در تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داریم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس تصریح کرد: امام جمعه باید جامعه‌نگر و آشنا به مسائل سیاسی و روز جامعه بوده و برای مقابله با ناهنجاری‌های جامعه راهکار فقهی و مذهبی ارائه دهد.
ملک مکان اضافه کرد: نماز جمعه یکی از اعیاد مسلمانان بوده و در روایات معادل حج عمره معرفی شده است.
وی ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ نماز میان آحاد جامعه به پایگاه و دژ محکمی در مقابل توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی تبدیل شده است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: نخستین مکانی که مقام معظم رهبری برای روشنگری جامعه از فتنه سال 88 انتخاب فرمودند مصلی نماز جمعه بود.
امام جمعه جدید شهرک‌های غرب شیراز نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: بیش از 200 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده که باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی کرد.
حجت‌الاسلام محی‌الدین تجرد تصریح کرد: ترویج ارزش‌های دینی و مقابله با بدعت‌ها و توجه به مسائل روحی و عاطفی جوانان از رویکرد اصلی ستاد نماز جمعه است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس نیز در آیین معرفی امام جمعه جدید شرک‌های غرب شیراز گفت: ترویج فرهنگ دینی و اسلامی نقش ارزنده‌ای در بالا بردن سطح آگاهی نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی به ویِژه جنگ نرم دارد.
عبدالناصر اسکندری خاطرنشان کرد: سایت نمایشگاه بین‌المللی فارس که بیشترین میزان و تمرکز جمعیتی را در خود جای داده نیاز به کار فرهنگی به ویژه برپایی نماز جمعه به صورت دائم در شهرک غرب شیراز داشته است.
وی تصریح کرد: ستاد نماز جمعه که نمایشگاه بین‌المللی یکی از اعضای آن است، برای احیا و ترغیب جوانان به شرکت در مراسم نماز جمعه فعالیت‌های بسیاری کرده است.
در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام محی‌الدین تجرد به عنوان امام جمعه دائم شهرک‌های غرب شیراز معرفی شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول