اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی:

مقالات تولیدی در دانشگاه باید کاربردی شود

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی بر کاربردی کردن مقالات تولیدی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

مقالات تولیدی در دانشگاه باید کاربردی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عباس طائب شب گذشته در جلسه شورای روسای واحدها و مراکز این منطقه در واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: تبیین خط‌ و ‌مشی و ضوابط مالکیت فکری در مؤسسات علمی و پژوهشی، از جمله الزام‌های موفقیت در تجاری‌سازی نتایج تحقیقات است که باید در دستور کار واحدهای منطقه 3 قرار گیرد.
وی ابراز داشت: یکی از کارکردهای مهم مؤسسات علمی و پ‍ژوهشی، تولید علم و فناوری است که به‌ عنوان دارایی فکری علاوه بر ارزش معنوی می‌تواند ارزش مادی نیز داشته‌ و ایجاد درآمد کند.
وی افزود: تبیین خط ‌و‌ مشی مالکیت فکری در واحدهای منطقه 3، زمینه توسعه و تجاری‌سازی نتایج حاصل از دارایی‌های فکری را با ایجاد انگیزه برای پدیدآورندگان و نیز حفظ منافع دانشگاه  فراهم می‌سازد.
رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی همچنین بررسی ایجاد مرکز پژوهشی رسمی در واحدها به صورت مشترک با واحدهای هم جوار و یا منفک را خواستار شد.
طائب یکی از برنامه‌های آتی منطقه سه را کاربردی کردن مقالات بیان کرد و گفت: 90 درصد مقالات تولیدی در دانشگاه باید به صورت کاربردی شود.
وی ادامه داد: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی راهکارهای برقراری ارتباط با حوزه کاربرد را برای اعضای هیئت علمی تبیین کرده و از طرفی مشوق‌های لازم را برای  ورود اعضای هیئت علمی به حوزه کاربردی فراهم کنیم. 
طائب درباره اجرایی شدن کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها اذعان داشت: راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و روسای واحدهای منطقه 3 تمام تلاش خود را در برای برگزاری جلسات نقد و اجرایی شدن فرمایشات رهبر انقلاب به کار گیرند.
رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی از روسای واحدها خواست با فعال کردن تشکل‌های دانشجویی در برگزاری باشکوه انتخابات پیش رو کمک کنند.
وی متذکر شد: فعالیت‌های سیاسی دانشجویی باید به نحو مطلوب، در آرامش کامل، به نفع منافع نظام و در چارچوب آرمان‌های انقلاب صورت پذیرد.
انتهای ‌پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول