اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوثری:

دشمن مردم و رهبری را نشناخته‌ است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن مردم و رهبری را نشناخته‌ است و نخواهد شناخت.

دشمن مردم و رهبری را نشناخته‌ است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اسماعیل کوثری در مراسم یادواره شهدا که در مسجد امام خمینی(ره) شهر شریف‌آباد برگزار شد، بیان کرد: بحث این برنامه یادواره شهدا و بیان رابطه شهید و شهادت است.
وی ادامه داد: صحبت کردن در خصوص شهادت کار سختی است چرا که شهدا کاری کارستان کردند و ما هنوز اندر خم یک کوچه مانده‌ایم و حالا حالاها باید بدویم و از خدا بخواهیم تا ما را به آن درجه‌ای که شهدا رسیدند، نزدیک کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در اصل برگرفته از بطن قرآن و نهضت آقا ابا عبدالله‌الحسین(ع) است، این چنین است که در جامعه ما از قبل از انقلاب نیز این روحیه وجود داشت ولی در میدان به صورت عملی نشان داده نشده بود و در واقع از صحنه عاشورا گفته می‌شد و از مظلومیت اباعبدالله‌الحسین(ع) سخن به میان می‌آمد اما به صورت واقعی و عملی چیزی نمی‌دیدیم که پیاده شود.
وی اظهار کرد: اما واقعیت مطلب این بود که باید به آیات قرآن عمل شده و در جامعه پیاده شود و مقابل ظالمان و زیاده‌خواهان بایستیم و حق خود را از زورگویان بگیریم و این چنین بود که اسلام عزیز در منطقه و دنیا مطرح شد و اینها توسط امام (ره) صورت گرفت.
کوثری عنوان کرد: امامی که در 77 سالگی انقلاب را رهبری کرد یعنی در سنی که پدران ما و خود ما بیشتر به دنبال عبادت و آماده‌سازی خویش برای رفتن از این دنیا هستیم، ولی خمینی کبیر نه تنها این چنین کاری نکرد بلکه تحولی در جامعه جهانی به وجود آورد.تحولی که تحلیل‌گران سیاسی دنیا حتی فکرش را هم نمی‌کردند و قبول هم نمی‌کردند که دنیا این چنین شود و با کلمات الهی تار و پود آنها بر هم ریزد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ابر قدرت غرب و شرق دنیا را هر طور که می‌خواستند اداره می‌کردند و مسائل را پشت پرده حل و فصل نمی‌کردند و برای منافع خود به توافق می‌رسیدند و قضایا را آن چنان که در کنار هم بود قرار داده و تصمیم می‌گرفتند.
وی ادامه داد: در این میان امام خمینی با دست خالی سن 77 سالگی آمد و آنچنان حضور با قدرتی پیدا کرد و شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کرد که بر گرفته از آیات قرآن است و این ندا را سر داد که هیچ قدرتی برای مسلمان و خداجو بالاتر از قدرت لایزال الهی نیست و این قدرت است که قدرت اصلی است.
کوثری خاطر نشان کرد: حالا عده‌ای سرکش می‌شوند و فکر می‌کنند قدرت مال آنهاست ولی خدا نشان داد که یک انسان الهی با دست خالی آن چنان بلایی به سرشان می‌آورد که به فلاکت می‌افتند.
وی افزود: ابر قدرت شرق به زباله‌دان تاریخ پیوست و ابر قدرت غرب نیز چنین سرنوشتی دارد و این سخن شعار نیست بلکه حقیقت است.
نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پس از پیروزی جمهوری اسلامی در بهمن 57 اینها آمدند تا با جمهوری اسلامی برخورد کنند و نگذارند این نظام مردمی و اسلامی ریشه‌اش محکم شود بنابراین جنگ را بر ما تحمیل کردند و فکر کردند بعد از ناتوانی از اجرای توطئه‌های مختلف خود می‌توانند با تحمیل جنگ کار را یکسره کنند.
وی عنوان کرد: دشمن شناختی از کشور ما داشت و آن شناخت از آنجا حاصل می‌شد که 45 تا 50 هزار مستشار نظامی از بالاترین تا پایین‌ترین رده لشگری و کشوری ما را اداره می‌کرد ولی این شناخت آنها شناختی ظاهری بود و از توان و استعداد ما اطلاعات کاملی نداشتند از این رو تجزیه و تحلیل کردند و به تصور خود می‌خواستند سه روزه استان خوزستان را تصرف کنند.
کوثری گفت: اینها نتوانستند به موضوع پی ببرند و امام، رهبری و مردم ما را بشناسند؛ آنها ارتش را بسیار دقیق می‌شناختند و از دستگاه‌های دولتی ما اطلاعات دقیقی داشتند ولی واقعیت این بود که امام و مردم را نمی‌شناختند.
وی توضیح داد: ارتش بعث با حمایت ابرقدرت‌ها، سازمان ملل و کشورهای عربی به کشورمان تجاوز کرد البته عرب‌ها برای حمایت مالی و خرج دلارهایشان در حمایت از رژیم بعثی عراق دستور گرفته بودند؛ همه اینها یک طرف بودند و جمهوری اسلامی در یک طرف و در این شرایط بود که امام خمینی(ره) نه تنها تزلزلی در اراده‌اش وارد نشد بلکه فرمود ما به صدام سیلی محکمی خواهیم زد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مطابق وعده الهی اگر خدا را یاری کنیم خدا نیز ما را یاری می کند، اگر ثابت قدم باشیم و صادقانه و خالصانه بایستیم خدا کمک می‌کند و این چنین بود که نه تنها دشمن نتوانست به اهدافش برسد بلکه مقاومت ادامه یافت و امامی که دوره‌های جنگی را طی نکرده بود عملیات‌ها را رهبری کرد.
وی ادامه داد: آری، اگر ثابت قدم بمانیم و با یاد خدای بزرگ زندگی کنیم خداوند سبحان ما را آن چنان یاری می‌کند که خودمان هم باورمان نمی‌شود همانگونه که امام خمینی(ره) در 80 سالگی در حالی که در هیچ دانشگاهی دروس جنگی را ندیده بود با کلام خود و رهبری خویش کشور را اداره کرد.
کوثری اعلام کرد: در هشت سال دفاع مقدس مسائلی داشتیم که گفتنش و باور کردنش به راحتی ممکن نیست و اینجا بود که امام فرهنگ ایثار و فداکاری را پیاده کرد به طوری که گاهی دشمن تصور می‌کرد ما چه توانی داریم ولی تصور دشمن اشتباه بود و حقیقت یاری خداوند سبحان در تحقق وعده الهی بود.
وی افزود: اخلاص و صداقت سیره شهدای ما بود و خداوند نیز به این ایمان ما قدرت داد البته اینها همه الگو گرفته از عاشورا بود چرا که در عاشورا نیز حضرت آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) به روایتی مقابل 18 هزار نفر و به روایت دیگر مقابل 30 هزار نفر ایستاد حال اگر این تفکر شهادت‌طلبی نبود چگونه می‌شد در برابر دشمن ایستاد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر انسانی با جنگ موافق نیست چرا که جنگ فی نفسه بد است ولی ما در دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادیم و همانطور که امام(ره) فرمود هر روز جنگ برای ما برکتی داشت.
وی اظهار کرد: فرهنگ عاشورا به ما می‌آموزد که باید در برابر ابر قدرت‌ها ایستاد و برخی که به خدا توکل ندارند می‌ترسند که نمونه‌اش در دوران اصلاحات بود به طوری که یکی از معاونان رئیس مجلس وقت می‌گوید ما سر تا پایمان از آمریکا می‌ترسد چون او قدرتمند است.
کوثری توضیح داد: همین ترس موجب می‌شود طرح سه فوریتی در مجلس آورده شود و در حالی که شهدا را کسان دیگری دادند کسان دیگری که همیشه می‌خواهند نوکر و وابسته باشند طرح سه فوریتی غنی‌سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درآوردند ولی بعد از دو سال این خط شکسته شد و باز هم باورمان شد که می‌توانیم در همان مسیر شهدا حرکت کنیم و نشان دهیم که قدرتمند هستیم.
وی اضافه کرد: دشمن باور نمی‌کرد غنی‌سازی اورانیوم در مرحله سه و نیم درصد نیز انجام شود اما پس از این مرحله درخواستی به آژانس بین‌المللی دادیم و گفتیم که می‌خواهیم اورانیوم غنی شده بخریم ولی آنها نه تنها به ما اورانیوم نفروختند بلکه دست‌انداز سیاسی نیز انداختند و ما گفتیم دو ماه فرصت دارید، اگر نفروختید خودمان تولید می‌کنیم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از آن آمدیم و اورانیوم 20 درصد را نیز تولید کردیم و این کاری بود که آنها باورشان نمی‌شد و تحقق همان توانمندی و توانستنی است که امام خمینی و مقام معظم رهبری فرموده‌اند.
وی ادامه داد: دشمنان تفکر علوی و فاطمی را نشناخته‌اند و نخواهند شناخت چرا که نمی‌دانند حسین(ع) با 72 تن از یارانش در 10 محرم سال 61 هجری چرا به شهادت رسید و چگونه در برابر 18 هزار یا 30 هزار دشمن ایستاد ولی پیروز شد.
کوثری افزود: اگر بیداری اسلامی در کشورهای مختلف روی می‌دهد و مردم این کشورها حق‌خواهی خود را دنبال می‌کنند همه اینها به برکت خون شهداست و از برکت این خون است که حزب‌الله در برابر اسرائیل ایستاده است.
وی عنوان کرد: از برکت این خون است که دیگر شرایط تغییر کرده و چون زمان جنگ اعراب و اسرائیل نیست که اسرائیلی‌ها بخواهند صحرای سینا را از مصر، کرانه باختری را از اردن و ارتفاعات جولان را از سوریه بگیرند و با کشیدن دو خط در کنار ستاره داوودی بگویند که از نیل تا فرات را باید بگیریم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دیگر آن زمان نیست بگویند که سه میلیون یهود در برابر 100 میلیون مسلمان است چراکه حزب‌الله مقابل آنها ایستاد و آنها نتوانستند کاری بکنند و به شکست خود نیز اعتراف کردند.
وی اعلام کرد: بیداری اسلامی و جنبش وال استریت به دنبال حق‌خواهی است حال در این شرایط ما باید سرباز مخلص و صادقانه‌ای برای ولی امر مسلمین باشیم و این راه را ادامه دهیم و امید داشته باشیم که شهدا از ما راضی باشند و از این انقلاب حفاظت کنیم تا به دست صاحب اصلی‌اش بسپاریم و پرچم اسلام را بر فراز کاخ‌های ظالمان به اهتزاز درآوریم.
کوثری تصریح کرد: امام خمینی(ره) 22 سال پیش فوت کرد ولی فرمود قرن آینده متعلق به اسلام است و اسلام ابر قدرت‌ها را به خاک ذلت خواهد کشاند و این وعده محقق نمی‌شود مگر اینکه به وظیفه خود عمل کنیم.
وی تأکید کرد: باید مصمم‌تر از گذشته در انتخابات آینده مجلس که دو ماه بیشتر به آن نمانده به افراد اصلح و دلسوز نظام و خدمتگزار مردم که در قالب اصولگرایان اسامی آنها خواهد آمد رأی دهیم.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول