اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان:

پژوهشگر خود باید تعیین کننده مسیر پژوهش باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: پژوهشگر در تولیدات خود باید تعیین کننده و جهت دهنده مسیر پژوهش باشد.

پژوهشگر خود باید تعیین کننده مسیر پژوهش باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید محمد موسوی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران دانشگاه پیام نور استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته پژوهش تصریح کرد: ما در پژوهش با نقشه دیگران عمل می‌کنیم که نقطه ضعف بزرگی به شمار می‌رود.
وی در نقشه دیگران حرکت کردن در امر پژوهش را، مانع ارتباط با منابع هویت بخشی انسان دانست و بیان داشت: باید با اعتماد به نفس بتوانیم این ارتباط را تقویت کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در ادامه خطاب به دانشجویان تاکید کرد: باید پژوهش‌های خود را متناسب با علوم رفتاری جامعه تنظیم کرده و از تولیدات دیگران نیز بهره‌مند شویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مدیران مراکز و واحدها را جزو بهترین مدیران دانست و گفت: در سطح دانشگاه پیام نور استان زنجان کسانی مدیریت می‌کنند، که به صورت هماهنگ به مجموعه خود رسیدگی کرده و هیچ منافع صنفی را در کار خود دخیل نمی‌کنند.
موسوی با اشاره به وجود یک انسجام درونی در دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه پیام نور استان زنجان توانسته است مسائل و مشکلات را، خود حل کرده و دیگران را در این مسائل دخیل نکند.
وی از وجود دانشجویان متدین در این دانشگاه به عنوان یک سرمایه اجتماعی عظیم یاد کرد و ادامه داد: هیچ دانشگاهی در سطح استان به اندازه دانشگاه پیام نور در دل خانواده‌های زنجانی نفوذ نکرده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان تعداد دانشجویان این دانشگاه را 25 هزار دانشجو عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد دانشجو اکثرا بومی بوده و از خانواده‌های سنتی به معنای مذهبی و طبقات محروم به شمار می‌روند.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌های زنجانی از فرهنگ غنی برخوردار هستند، افزود: دانشجویان این خانواده‌ها مرد میدان بوده و با کمترین مشکلات فرهنگی مواجه هستند که به نوبه خود یک سرمایه اجتماعی در اختیار دانشگاه قرار دارد.
موسوی با توجه به اینکه میانگین استاندارد فضای آموزشی دانشجویان در کشور شش متر است، تصریح کرد: میانگین فضای آموزشی در دانشگاه پیام نور استان زنجان برای هر دانشجو کمتر از نیم متر است، که امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا این میزان فضا به دو متر افزایش ‌یابد.
وی وجود فضای علمی را دیگر سرمایه دانشگاه پیام نور استان زنجان معرفی کرد و گفت: اگر بتوانیم از این فضای علمی بهره کافی را برده و این فضا را با مسائل فرهنگی آمیخته کنیم، موفق خواهیم بود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان کسب مقام‌های مختلف کشوری توسط تیم روباتیک دانشجویان مرکز زنجان را نشان از توانمندی دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد.
وی میزبانی مسابقات قرآن و همچنین برگزاری موفق همایش ملی زمین‌شناسی را از دیگر موفقیت‌های این دانشگاه برشمرد.
موسوی هوشیاری سیاسی را یکی از نقاط مثبت دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: فضای سیاسی حاکم در دانشگاه به نحوی است که نه آلت دست یک جریان خاصی است و نه پیرو یک فکر خاص است.
وی با مطلوب ارزیابی کردن موضع گیری دانشگاه در مقابل رخدادها اضافه کرد: دانشگاه هم به خوبی از سوی سازمان های بیرونی حمایت شده و مطالبات خود را از دانشگاه پیگیر می‌شوند که نشان از مشارکت فعالانه است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه این مسائل در دانشگاه پیام نور به ندرت وجود دارد، اعضا هیئت علمی و مدیران دانشگاه‌ها را به توجه ویژه و جدی به مسائل مختلف دانشجویان موظف کرد.
وی در ادامه به امید و انگیزه دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه اشاره کرد و گفت: با تقویت این انگیزه‌ها در جوانان فضا برای ظهور استعدادها فراهم می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به اینکه نکات مثبت دانشگاه پیام نور بیشتر از نکات منفی آن است، عدم توجه دانشگاه‌ها به اشتغال دانشجویان پس از اتمام تحصیلات را یکی از نقاط ضعف دانشگاه‌ها برشمرد.
وی اظهار داشت: در برخی مواقع شاهد آموزش‌هایی در دانشگاه‌ها هستیم که هیچ کاربرد بیرونی ندارند و برای دوره‌های بعدی آنها مفید نیست.
موسوی دوران دانشجویی هر فرد را به عنوان مهم‌ترین برهه زندگی آنها یاد کرد و افزود: بسیاری از دانشجویان وقت و انرژی خدادادی را به بطالت در دانشگاه‌ها سپری می‌کنند، هر چند این موضوع در دانشگاه پیام‌ نور خیلی کمرنگ بوده و بیشتر وقت دانشجویان در اختیار خودشان است.
وی در پایان حضور کمتر در دانشگاه را زمینه‌ای برای حضور پررنگ در عرصه‌های دیگر از سوی دانشجویان عنوان و تصریح کرد: اگر دانشجویان بتوانند از فرصت‌های خود استفاده مفید داشته باشند مسیر را برای رشد و تعالی خود و دیگران فراهم می‌کنند.
در پایان این مراسم نیز از جمعی از اساتید و دانشجویان فعال در عرصه پژوهش با اهدای جوایزی تقدیر شد.
در پایان با امضای لوحی از سوی روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان زنجان از سید محمد موسوی به عنوان استاد نمونه بسیجی تقدیر صورت گرفت.
این مراسم با حضور اساتید دانشگاه‌های پیام نور استان، دانشجویان پژوهشگر برتر، روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان و با استقبال دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز زنجان برگزار شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول