اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره‌کل پایانه‌ها صورت گرفت؛

آغاز طرح ارتقاء ایمنی موتورسواران در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از آغاز به کار طرح ارتقاء ایمنی عابرین و موتورسواران در این استان خبر داد.

آغاز طرح ارتقاء ایمنی موتورسواران در کهگیلویه و بویراحمد
فرزاد فرهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از آغاز به کار طرح ارتقاء ایمنی عابرین و موتورسواران اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر 780 ملیون ریال خبر داد.
فرهی ابراز داشت: براساس آمار به‌دست آمده از پلیس‌راه در شش ماهه اول سال جاری، 17درصد از کل تصادفات فوتی مربوط به وسیله نقلیه موتورسیکلت بوده است.
وی افزود: با توجه به اینکه این وسیله سه درصد از میزان کل تصادفات در استان را به خود اختصاص داده، می‌توان گفت که هم اکنون در گروه پرخطرترین وسایل نقلیه به شمار می‌رود.
این مسئول در ادامه افزود: بنا بر گزارشات به دست آمده از پزشکی قانونی این استان، بیشترین فوتی‌های مربوط به تصادفات موتورسیکلت در اثر ضربه به سر بوده که لزوم استفاده از کلاه ایمنی را برای این قشر پر اهمیت می‌سازد.
این مقام مسئول در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق پلیس راه، مشخص شد که از تعداد 13 هزار و 262 فقره موتورسیکلت اعمال قانون شده در شش ماهه نخست سال جاری، 9 هزار و 981 فقره تخلف مربوط به عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.
فرهی اضافه کرد: این اداره‌کل به منظور بالا بردن ضریب ایمنی موتورسواران اقداماتی اساسی را آغاز کرده که یکی از این اقدامات آغاز به کار طرح ارتقاء ایمنی عابرین و موتورسواران در این استان است.
فرهی با اعلام اینکه این طرح با اعتباری بالغ بر780 ملیون ریال هم اکنون در حال اجرا بوده، افزود: طرح ارتقاء ایمنی عابرین و موتورسواران شامل دو بخش است که بخش نخست آن شامل فرهنگ‌سازی در جهت نهادینه کردن فرهنگ استفاده از وسایل ایمنی مناسب در حین رانندگی از قبیل آموزش، اطلاع‌رسانی و تجهیزات ایمنی از قبیل کلاه ایمنی، دستکش شبرنگ‌دار، بادگیر با نوار شبرنگ به همراه برچسب‌های شبرنگ به منظور نصب روی بدنه موتورسیکلت است.
این مسئول متذکر شد: این اداره‌کل توزیع هزار عدد کلاه ایمنی و برچسب‌های شبرنگ‌دار به صورت رایگان در آینده نزدیک را در دستور کار خود دارد.
فرهی با اشاره به بخش دوم این طرح با عنوان ایمن‌سازی فیزیکی اذعان داشت: مسئولیت این اداره‌کل در این حوزه شامل نصب تابلو، چراغ چشمک زن، چشم گربه‌ای و خط‌کشی بوده که هم اکنون در دست اقدام است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول