اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد

سهم 2 درصدی قزوین در تولید علم

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: خروجی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه علمی و پژوهشی و فناوری باید تا پایان سال 1404، دو درصد باشد.

سهم 2 درصدی قزوین در تولید علم
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید آصف زاده ظهر امروز در مراسم هفته پژوهش که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: اینکه یک روز و یا هفته با عنوان خاصی نامگذاری می‌شود در واقع فرصتی است تا بیشتر به فعالیت‌های مربوط به آن حوزه پرداخته شود و در واقع بار دیگر بتوانیم کارها و فعالیت‌هایمان را به مناسبت آن روز مرور کنیم و بازنگری نیز در کارها داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما قرار است تا سال 1404 به جایگاه اول منطقه در حوزه تولید علم و فناوری و سلامت دست یابیم و این منطقه نیز در واقع شامل آسیای مرکزی حوزه قفقاز، خاورمیانه و حاشیه جنوب خلیج فارس می‌شود که در واقع 28 کشور از جمله ایران در این منطقه قرار دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: در همین راستا چشم‌انداز علم و فناوری دانشگاه در نقشه جامع علمی دانشگاه تعریف شده است که بر اساس این تعریف، تربیت برترین دانش‌ آموختگان و داشتن سهم مناسب در تولید علم و فناوری در کشور در افق 1404 است.
وی عنوان کرد: در این حوزه سهم ما دو درصد است چراکه ما به طور تقریبی 50 دانشگاه علوم پزشکی داریم بنابراین ما نیز یکی از این دانشگاه‌ها هستیم و سهمی دو درصدی داریم بنابراین با توجه به اینکه یک دانشگاه تیپ دو هستیم، در بودجه و تعداد اعضای هیئت علمی و سایر منابعی که در دست است انتظار می‌رود برون داد علمی و پژوهشی و فناوری ما تا پایان سال 1404، دو درصد شود.
آصف زاده اعلام کرد: برای تحقق این امر، بر اساس چشم‌انداز نقشه علمی را تعریف کردیم و بر این اساس نیز نقشه عملیاتی طراحی شده که در این نقشه برای نمونه تعداد استخدام پژوهشگران تعیین شده است و همچنین تعریف کردیم سه پژوهشکده داشته باشیم که هر سه مرکز تحقیقات امل یک پژوهشکده و هر سه پژوهشکده یک پژوهشگاه می‌شود که ما در طرح جامع علمی باید یک پژوهشگاه را داشته باشیم.
وی توضیح داد: ما مرکزی را تحت عنوان مرکز تحقیقات اجتماعی سلامت در سال 89 تعریف کردیم که در وزارتخانه تحت عنوان مرکز پژوهش‌‌کنندگان اجتماعی سلامت تصویب شد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطر نشان کرد: همچنین در سال 90 مرکز تحقیقات سلامت دهان و دندان را پیشنهاد دادیم که با عنوان مرکز تحقیقات پوسیدگی دندان و بیماری‌های دهان تصویب شد.
وی با اشاره به اهمیت چاپ مقالات علمی خاطر نشان کرد: ما یک مرکز رشد فناوری زیست پزشکی داریم که از تأسیس این مرکز حدود دو سال می‌گذرد و 25 پروژه انجام شده و در دست اقدام این مرکز است و مراکز رشد وظیفه دارند که از مخترعان و مبتکران حمایت مادی و معنوی داشته باشند و ایده آنها را به عمل و سپس تولید تبدیل کنند.
آصف زاده با اشاره به پایین بودن مقالات اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: در بحث مقالات اعضای هیئت علمی هر عضو هیئت علمی ما یک مقاله را مستقیم و یا با مشارکت سهیم است ولی انتظار است شاخص تعداد مقالات اعضای هیئت بالا رود و این تعداد از تعداد مقالات منتشره در سال گذشته افزایش یابد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول