اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

فعالیت 10 درصد مردم خراسان‌جنوبی در بخش زرشک و عناب

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: 10 درصد مردم استان نیز در بخش دو محصول زرشک و عناب فعال هستند.

فعالیت 10 درصد مردم خراسان‌جنوبی در بخش زرشک و عناب
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزارکنندگان نخستین همایش ملی زرشک و عناب اظهار داشت: 10 درصد مردم استان نیز در بخش دو محصول زرشک و عناب فعال هستند.
وی با اشاره به برگزاری همایش ملی زرشک و عناب در خراسان جنوبی گفت: شناخته شدن اهمیت و جایگاه دو محصول زرشک و عناب از جمله اهداف برگزاری این همایش در استان بود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: بعد از دستور استاندار خراسان جنوبی در سال گذشته مبنی بر برگزاری این همایش، دبیرخانه همایش در اسفندماه سال گذشته  در سازمان تشکیل و 53 هزار نفرساعت کار کارشناسی  توسط همکاران و با مساعدت های بخش‌های مختلف استان انجام شد.
هادربادی ادامه داد: این همایش در 18 و 19 آبان‌ماه سال جاری در محل سالن اجلاس دانشگاه پیام نور استان با حضور بیش از 800 مهمان داخلی و خارجی برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری همایش قیمت دو محصول زرشک و عناب افزایش یافت که بخش عمده آن مربوط به برگزاری این همایش بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: نخستین بار کار آموزش را در همایش کاربردی کردیم و آن تهیه دو جلد کتابچه راهنمای دو محصول زرشک و عناب بود که به صورت جیبی چاپ  و بین باغداران استان توزیع شد.
هادربادی تصریح کرد: در حاشیه این همایش حدود 200 نفر از کشاورزان و باغداران استان در کارگاه‌های آموزشی شرکت و آموزش‌های لازم را در رابطه با تولید، بازاریابی و صادرات فرا گرفتند.
وی یادآور شد: همچنین کارگاه‌های آموزشی دو محصول زرشک و عناب نیز در تمام استان برای کشاورزان و باغداران برگزار شد که در ارتقای سطح علمی آنان بسیار موثر بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  در رابطه با انعکاس اخبار این همایش خاطرنشان کرد: به صورت گسترده با 20 شبکه داخلی و خارجی مصاحبه انجام شد.
هادربادی از پوشش خبری بسیار خوب همایش توسط خبرنگاران، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و صدا و سیمای استان تقدیر و تشکر کرد.
وی اظهار داشت: این همایش مخصوص بخش کشاورزی نبود بلکه مربوط به اشتغال، صنعت، توریسم، سلامت و به طور کلی مربوط به کل استان بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از دیگر نقاط قوت این همایش را برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بخش کشاورزی استان در 35 غرفه بیان کرد.
هادربادی تصریح کرد: در این نمایشگاه برای نخستین بار شیرینی با طعم زرشک در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت و توانست سبب ارتباط بین خریداران با تولید کنندگان این دو محصول استراتژیک استان شود.
وی به دائمی بودن دبیرخانه این همایش اشاره کرد و یادآور شد: برای نخستین بار از تمبر دو محصول زرشک و عناب، دستگاه سورتنیگ عناب و کتاب اکوتیپ‌های عناب ایران با حضور مسئولان استانی و کشوری رونمایی شد.
 مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این همایش گفت: یکی از مباحث مهم در بحث اشتغال استان بخش کشاورزی و به ویژه محصولات مزیت دار استان مانند زرشک و عناب است.
محمدعلی بیجاری افزود: لازم است روی این دو محصول در راستای شناسایی و رفع معضلات و بازاریابی و صادرات آن کار شود.
وی خاطرنشان کرد : این همایش توانست گامی در راستای معرفی دو محصول زرشک و عناب بردارد و بخش‌های مختلف را با همدیگر پیوند دهد.
در پایان این مراسم از دست‌اندرکاران نخستین همایش ملی زرشک و عناب تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول