اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار لردگان خبر داد:

تحقق 71 درصدی تعهد اشتغال لردگان

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان لردگان از تحقق 71 درصدی تعهد اشتغال در این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

تحقق 71 درصدی تعهد اشتغال لردگان
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حیدر همتیان بعدازظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان، اظهار داشت: در سال‌جاری تعهد اشتغال این شهرستان ایجاد 4 هزار و 313 نفرشغل در نظر گرفته شده بود که از این تعداد تاکنون افزون بر 3 هزار و 89 نفر اشتغالزایی در لردگان محقق شده است.
وی سهمیه مشاغل خانگی اختصاص یافته به این شهرستان را 74 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی باید با همکاری با یکدیگر تلاش کنند تا سهمیه اختصاص یافته به این شهرستان جذب شود.
همتیان از تمامی دستگاه‌های اجرایی خواست  نسبت به تحقق سهم اشتغال تعهد شده خود اهتمام ورزند و آنان را به منظور ارزیابی بعدی وارد سامانه رصد و اشتغال کشور کنند.
معاون فرماندار شهرستان لردگان بر ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی در راستای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان تأکید کرد و گفت: با توجه به اهداف دولت در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، یکی از مهم‎ترین اقدامات فراهم کردن زمینه‌های ایجاد شغل برای بخش‌های خصوصی و تعاونی است.
وی تصریح کرد: دولت باید با بهره‌گیری از شرایط‌ تعاونی‌ها و اعطای تسهیلات کم بهره و یا بدون بهره مشاغل پایداری برای مردم و به‌ویژه جوانان ایجاد کند.
همتیان ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش را موجب تحقق همت و کار مضاعف دانست و گفت: توزیع تسهیلات تا زمانی که فرهنگ کار و تلاش در میان مردم نهادینه نشده موجب ایجاد اشتغال نخواهد بود.
وی بر لزوم آموزش برای ایجاد اشتغال در جامعه تاکید کرد و افزود: با ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف و ایجاد شاخه‌های صنعتی می‌توان فرهنگ کار و تلاش را در میان مردم نهادینه کرد.
همتیان بر لزوم‌ توجه به اشتغال در روستاها تاکید کرد و یادآورشد: یکی از موضوعاتی که در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، اشتغال روستاییان است.
معاون فرماندار شهرستان لردگان با تأکید براینکه حل مشکل اشتغال روستاییان کشور، نیازمند توجه و رویکردی ویژه است، گفت: برهمین اساس تمام دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را در زمینه ایجاد اشتغال پایدار داشته باشند.
وی ایجاد اشتغال برای جوانان در روستاها را امری بسیار ضروری دانست و ادامه داد:‌ ارائه تسهیلات به جوانان با برنامه‌ریزی مناسب موجب خواهد شد تا فعالیت اقتصادی در کشور رونق بیش از پیش داشته باشد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول