اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران:

67درصد تعهدات اشتغالزایی مازندران محقق شد/برای حمایت از اشتغال کالای ایرانی بخریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: 67درصد از تعهدات استانی ایجاد اشتغال در مازندران محقق شده است.

67درصد تعهدات اشتغالزایی مازندران محقق شد/برای حمایت از اشتغال کالای ایرانی بخریم
به گزارش خبرگزار فارس از آمل، اسماعیل نیلچیان بعدازظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آمل با تاکید بر اینکه از 100هزار شغل تعهد شده در استان، تاکنون 68هزار شغل ایجاد شده است، بیان داشت: این به میزان اجرای 67درصدی تعهدات اشتغالزایی دولت در مازندران است.
وی با بیان اینکه امروز مساله اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت است، تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار و دائمی استفاده کنیم.
نیلچیان با تاکید بر اینکه مزیت‌های فراوانی در استان مازندران به منظور اشتغالزایی وجود دارد، افزود: این ظرفیت‌ها باید شناسایی شده و از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده شود.
دبیر کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال مازندران با بیان اینکه 80 درصد مراجعه‌کنندگان به ملاقات‌های مردمی استاندار و مدیران استانی، جویای کار هستند، تصریح کرد: این افراد به خوبی می‌دانند که ظرفیت جذب در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد و باید به دنبال ایجاد اشتغال از طرق دیگر باشند.
نیلچیان با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در حوزه اشتغال وجود دارد عدم ایجاد بستر و فرهنگ‌سازی برای فرهنگ کار در کشور است، گفت: باید این فرهنگ که اشتغال فقط کار دولتی نیست در جامعه نهادینه شود.
وی با اعلام اینکه باید آموزش فارغ‌التحصیلان و مهارت‌آموزی آنها در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: اگرچه دوره‌های دانشگاهی سال‌ها طول می‌کشد اما این افراد باید در صحنه عمل هم بتوانند وارد فعالیت‌های حرفه‌ای شوند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه کسانی که امروز منتقد واردات بی‌رویه هستند به اینکه چند درصد از کالاهایی که استفاده می‌کنند ایرانی است توجهی ندارند، تاکید کرد: باید بدانیم وقتی می‌خواهیم از تولید و اشتغال داخلی حمایت کنیم باید از خودمان شروع کرده و کالای ایرانی مصرف کنیم.
وی گفت: باید فضا را به گونه‌ای تغییر دهیم که تولید داخلی یک ارزش ملی و اسلامی باشد تا بتوانیم در سایه آن ایجاد اشتغال کنیم.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول