اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان خبر داد:

تبدیل فرودگاه آبادان به بزرگترین و فعال‌ترین کارگو ترمینالی کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان از امکان تبدیل این فرودگاه به بزرگترین و فعال‌ترین کارگو ترمینالی کشور خبر داد.

تبدیل فرودگاه آبادان به بزرگترین و فعال‌ترین کارگو ترمینالی کشور
محمدرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: فرودگاه آبادان در غرب شهر آبادان و در محدوده منطقه آزاد قرارگرفته است.
وی افزود: این فرودگاه از اولین فرودگاه‌های ایران بوده که سابقه احداث آن به سال‌های ایجاد ساختمان پالایشگاه آبادان است.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان تصریح کرد: فرودگاه آبادان دارای یک ترمینال، یک باند اصلی پرواز به طول 3400 متر و یک باند فرعی به طول 2400 متر و مجهز به دستگاه‌های DVOR و ILS بوده که از سیستم‌های مدرن ناوبری هوایی است.
وی با بیان اینکه فرودگاه آبادان از نظر موقعیت جغرافیایی در اروند می‌تواند به بزرگترین و فعال‌ترین کارگو ترمینالی کشور تبدیل شود خاطرنشان کرد: فرودگاه آبادان نیازمند مساعدت همه  دستگاه‌های استانی است.
وی عملکرد فرودگاه آبادان را در شش ماهه اول سال 90 مثبت ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد پرواز بین‌المللی به 90 فقره رسید و رشد 11 برابری مسافر را در پروازهای بین‌المللی نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.
رضایی افزود: تحقق این موضوع جز با تلاش و کوشش مسئولان دوایر داخلی و پرسنل فرودگاه آبادان و ارگان‌های تابعه فرودگاهی قابل تحقق نبود.
وی با بیان برخی اقدامات صورت گرفته اخیر در این فرودگاه عنوان کرد: در راستای افزایش ضریب امنیت و ایمنی پروازها، پست‌های برق روشنایی باند فرودگاه این شهرستان به‌سازی شد.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان تصریح کرد: بدین منظور دو دستگاه کولر اسپیلت نصب، محوطه اطراف تسطیح و روشنایی محوطه پست‌ها به سامانه کم‌مصرف تغییر پیدا کرد.
وی تأکید کرد: این تغییرات هدایت ایمن‌تر هواپیماها را به دنبال خواهد داشت.
رضایی عنوان کرد: همه تلاش ما در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی پروازها در این فرودگاه و اعتماد و آسایش شهروندان است.
وی ادامه داد: مطمئناً پیشرفت بخش‌های مختلف این فرودگاه ارتباط مستقیمی با ارتقای سطح اقتصادی منطقه دارد.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی آبادان با تأکید بر سابقه درخشان این فرودگاه اظهار داشت: امیدواریم با تعامل و حمایت هر چه بیشتر مسئولان استانی روزبه‌روز شاهد توسعه ابعاد مختلف این فرودگاه بین‌المللی باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول