اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه و دانشگاه:

آثار مطهری یک نظام فکری بر مبنای توحید است

خبرگزاری فارس: یکی از مدرسان حوزه و دانشگاه در خراسان جنوبی گفت: آثار استاد مطهری یک نظام فکری بر مبنای توحید است.

آثار مطهری یک نظام فکری بر مبنای توحید است
حجت‌الاسلام علی جان‌دلدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به ویژگی‌های آثار شهید مطهری اظهار داشت: آثار استاد شهید در عین حال که دارای مبانی عمیق فکری و فلسفی است، مطالب را با زبانی ساده و روان و قابل استفاده برای همگان بیان داشته است.
وی تصریح کرد: بسیار دشوار است که انسانی بتواند در ضمن تعمق و تفقّه در مسائل، آنها را به زبانی ساده و روان بیان کند و مطالب را آنگونه که باید و شاید و به تناسب فهم و درک مخاطب ارائه دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: به این دلیل است که این آثار راهی است هموار، مطمئن و مؤثّر به سوی شناخت هرچه بهتر معارف اسلامی و آشنایی با مبانی اسلام بنابراین به همه کسانی که می‏خواهند در عصر حاضر، معرفت را از سرچشمه‏ زلال و پاک آن برگیرند و عطش حقیقت‌جوی خود را فارغ از دغدغه‏های گوناگون و بدون ترس از آلودگی و شبهه برطرف کنند، گام نهادن در این راه توصیه می‏شود.
جان‌دلدار به روز بودن، کارآمدی و کاربردی بودن آثار شهید مطهری(ره) را از ویژگی مهم آثار وی دانست و افزود: استاد در صدد توجه دادن و توجه کردن به اقتضائات زمانه است.
وی با بیان اینکه آثار شهید مطهری (ره) سازنده‏ بستر اولیه فکری و شرط لازم برای ورود به معارف اسلامی است، افزود: اما شاید کمال این حرکت با برکت، ورودی مؤثّر به دریای بی‏پایان معارف قرآنی و تفسیر، به ویژه با محوریت تفسیرالمیزان است.
این استاد حوزه یادآور شد: آثار شهید مطهری (ره) مدخل بسیار مناسبی برای اثر گران سنگ تفسیرالمیزان مرحوم علامه طباطبایی (ره) است چرا که پس از مطالعه‏ آثار شهید مطهری (ره) ورود به تفسیرالمیزان بسیار سهل‏تر و نظرات ارزشمند مرحوم علامه طباطبایی (ره) قابل درک و فهم خواهد بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول