اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کتابخانه عمومی استان کرمانشاه:

کتابخانه مطهری قفل است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کتابخانه عمومی استان کرمانشاه گفت: پس از شش ماه فعالیت کتابخانه به علت شکایت فروشگاه تعاونی مصرف وابسته به بازرگانی و بر‌اساس حکم قاضی‌، دو سال است که بر درب کتابخانه مطهری قفل زده‌اند.

کتابخانه مطهری قفل است
 علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، افزود: دو سال گذشته به علت منحل شدن فرو‌شگاه تعاونی مصرف شهر و روستا وابسته به بازرگانی با مصوبه انجمن استان‌، توسعه و بر‌نامه‌ریزی استان‌، شورای تحول اداری کتابخانه و استاندار وقت ساختمان آن به کتابخانه واگذار شد.
وی ادامه داد: 160 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای بازسازی و مقاوم‌سازی کتابخانه هزینه شد؛ کتابخانه مطهری با 12 هزارجلد کتاب، 4 نفر کارشناس‌، هزار و600 نفر عضو و با تجهیزاتی از جمله میز‌، صندلی و کامپیوتر مجهز شد.
مدیر‌کل کتابخانه عمومی استان کرمانشاه اضافه کرد: پس از شش ماه فعالیت کتابخانه به علت شکایت فروشگاه تعاونی مصرف وابسته به بازرگانی و بر‌اساس حکم قاضی‌؛ همچنان دو سال است که بر درب کتابخانه مطهری قفل زده شده است.
وی خاطرنشان کرد: مکانی را برای نگهداری تجهیزات کتابخانه مطهری در اختیار نداریم و تجهیزات در حال فرسودگی هستند‌.
وی افزود‌: استاندار کرمانشاه‌، نمایندگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه‌، رییس دادگستر‌ی استان کرمانشاه‌، وزیر فرهنگ و ارشاد ‌اسلامی و دبیر‌کل کتابخانه‌ها پیگیر‌ی‌هایی را انجام داده‌اند ولی حدود یک سال است که حکم استانی به شورای عالی قضایی کشور داده شده است و همچنان درب کتابخانه مطهری قفل است.
اسماعیلی با اشاره به وضعیت کتابخانه امامت نیز گفت: به علت تقا‌طع غیرهم سطح میدان ایثار‌؛ شهرداری ساختمان کتابخانه عمومی امامت را تخریب کرد‌.
وی با اشاره به تفاهمنامه که انجمن استان و نهاد کتابخانه عمومی با شهرداری منعقد کرده افزود: شهرداری مکلف شد که در مدت چهار ماه یک کتابخانه جدید بسازد اما تا‌کنون هیچ اقدامی نکرده است.
مدیر‌کل کتابخانه عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: کتابخانه  امامت 10 هزار جلد کتاب 400 نفرعضو دارد که شهرداری در مقابل ساختمان کتابخانه مغازه‌ای در اختیارمان گذاشته که جایی برای مطالعه ندارد و فقط اعضای آن کتاب را امانت می‌برند و باز می‌گردانند.
وی با اشاره به رتبه فرهنگی کتابخانه عمومی استان در کشور اضافه کرد: از لحاظ فرهنگی سال 89 رتبه 22 را کسب کردیم در حالی که هم‌اکنون رتبه 9 را در کشور داریم و اگر اعتبارات بیشتری در اختیارمان باشد رتبه‌های بالاتر را به دست خواهیم آورد.
اسماعیلی با بیان رویکرد جدید نهاد کتابخانه عمومی کشور ادامه داد: شرایط سنی برای عضویت کتابخانه نداریم‌، در همه کتابخانه‌های کشور بخش کودک ایجاد می‌شود، بخش فرهنگی در کتابخانه‌ها که شامل مسابقات کتابخانه‌ای حضوری‌، مکاتبه‌ای و آنلاین است و شرکت در این مسابقات برای عموم آزاد است از جمله رویکرد های جدید نهاد کتابخانه عمومی کشور است.
وی با اشاره به شبکه کتابخوانی حرفه‌ای که اولین شبکه اجتماعی کتاب ایران است اضافه کرد: آخرین اطلاعات از کتاب و کتابخوانی، کتاب‌های که بیشترین مخاطب را از طریق اعضا نقد کتاب دارند‌، سیر مطا‌لعاتی مناسب با نیاز مخاطبین و ایجاد رابطه بین کاربران و مشاوره کتاب در سایت Booki.ir است.
مدیر‌کل کتابخانه عمومی استان کرمانشاه در پایان گفت: از خیرین استان می‌خواهم که به وضعیت کتابخانه‌ها نیز توجه داشته باشند و از مردم استان نیز درخواست دارم برای توسعه کتابخانه‌های استان ،کتاب‌های را به کتابخانه‌ها اهدا کنند.
انتهای پیام/خ10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول