اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هدایتخواه:

بسیاری از مواضع مطهری کینه‌توزانه است

خبرگزاری فارس: ستار هدایتخواه با بیان اینکه در موضع‌گیری‌ها باید عینک بدبینی را کنار زد، گفت: در رابطه با مواضع مطهری باید گفت برخی از این مواضع صحیح و بسیاری از آن‌ها کینه‌توزانه است.

بسیاری از مواضع مطهری کینه‌توزانه است
ستار هدایتخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج و در پاسخ به این سئوال که یک نماینده باید در چه شرایطی قرار گیرد که تصمیم به استعفا از خانه ملت بگیرد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی تاکنون چنین موقعیتی برای ما پیش نیامده و معتقدیم یک نماینده در حالت کلی باید ایستادگی کند و تا آن‌جا که امکان دارد از ظرفیت‌های قانونی خودش استفاده کند.
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: وقتی یک نماینده به این نتیجه برسد که نمی‌تواند از ظرفیت قانونی خودش استفاده کند و فکر کند که فردی عاطل و باطل است، آن‌گاه باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

* هر کس لیاقت نماینده مردم بودن را ندارد استعفا دهد

هدایتخواه ادامه داد: بر این باوریم که تاکنون در این هشت دوره مجلس نماینده‌ای به چنین شرایطی نرسیده، چرا که نمایندگان در مقایسه با سایر اقشار از آزادی عمل بیشتری برخوردار بوده‌اند و تاکنون برای احقاق حق در نظام جمهوری اسلامی کسی متعرض آن‌ها نشده است.
این عضو ارشد فراکسیون اصولگرایی مجلس شورای اسلامی به حالتی دیگر در این راستا اشاره و خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که اگر کسی احساس کند لیاقت نماینده مردم بودن را ندارد برای استعفا دادن لحظه‌ای نباید درنگ کند.
هدایتخواه تصریح کرد: یک نماینده معتقد و وظیفه‌شناس با همه وجود از ظرفیت‌های نظارتی و قانون‌گذاری خود استفاده می‌کند و بار مسئولیتی را که مردم بر دوش او گذاشته‌اند به سرمنزل مقصود می‌رساند.

* بسیاری از بحث‌های مربوط به استعفا حرکت سیاسی است

وی بسیاری از بحث‌های مربوط به استعفا در مجلس و توسط نمایندگان را حرکت سیاسی و در جهت رسیدن به منافع دانست و گفت: برخی برای اینکه معروف شوند این موضوع را مطرح می‌کنند به خصوص اینکه به فصل انتخابات نزدیک می‌شویم و برخی نیز با مواضع نادرستی که در گذشته و به‌خصوص در ایام فتنه داشته‌اند، به خوبی می‌دانند که در نزد مردم جایگاهی نداشته و منفور ملتند.
این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی متذکر شد: این‌ها که منفور ملت هستند در این بحبوحه یا به فکر مظلوم نمایی بوده و یا این‌که برای فرار به جلو بزرگنمایی می‌کنند.

* بصیرت اکتسابی است و نه موروثی

هدایتخواه افزود: عده‌ای از این افراد که منتسب به بزرگان هستند از بصیرت آن‌ها و این نعمت خدادادی استفاده نکردند و دلیل این است که خداوند مقدر نکرده اگر کسی فرزند بزرگی باشد حتما فضائل آن بزرگ را به ارث برد.
عضو جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انسان‌ها در همه امور اختیار دارند که ممکن است با سوء اختیار خود مسیری خلاف پدرانشان را طی کنند.
هدایتخواه در همین زمینه ادامه داد: در خانواده پیامبران چنین افرادی را داشته‌ایم و در نقطه مقابل در خانواده برخی اشرار نیز افرادی بوده‌اند که مسیر صلاح و سداد را انتخاب کرده‌اند.
نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برخی افراد چون در هوا و هوس سیر می‌کنند روحیه شهرت طلبی و قدرت‌طلبی دارند و چنان موضع‌گیری‌ می‌کنند که خلاف انتظار جامعه از آن‌ها بوده و خود این روحیه زمینه‌ساز بی‌بصیرتی است.
هدایتخواه عنوان کرد: بصیرت ارثی نیست که اگر کسی فرزند بزرگی بود آن را به ارث برد، چرا که بصیرت اکتسابی بوده و اگر کسی مراقبت نکرده و با جاه‌طلبی، قدرت‌طلبی و ساده‌لوحی مبارزه نکند دچار بی‌بصیرتی می‌شود.
وی در پاسخ به این سئوال فارس که مواضع علی مطهری نسبت به دولت تا چه اندازه صحیح و پذیرفتنی است، متذکر شد: نمی‌توان حرف‌های ایشان را در این رابطه به صورت صد درصدی رد کرد، ولی بخش زیادی از حرف‌های ایشان حالت کینه‌توزانه دارد تا دلسوزانه.
این نماینده اصولگرای مجلس اذعان داشت: بخش زیادی از این مواضع از روی بی‌بصیرتی و سوء فهم است و هر وقت کسی با عینک بدبینی و کینه‌توزی به مسائل نگاه کند به جای اینکه حرف حق بزند به سراییدن سخنان بی‌معنا روی می‌آورد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول