اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

اجرای طرح هادی در 25 هزار روستای کشور

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای 25 هزار روستای کشور طرح هادی روستایی برنامه‌ریزی شده که تاکنون این طرح‌ها در 13 هزار روستای کشور اجرا شده است.

اجرای طرح هادی در 25 هزار روستای کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا تابش شامگاه چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن‌های خیرساز استان زنجان اظهار داشت: سهم امسال از اجرای طرح‌های هادی روستایی حدود دو هزار و 200 روستاست.
وی با اشاره به اینکه تا دو سال آینده تهیه طرح هادی همه روستاهای کشور به اتمام می‌‌رسد، افزود: امسال منابع اعتباری برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در مقایسه با سال‌های پیش خیلی خوب بود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال حدود 500 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح‌ها قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تاکنون علاوه بر اعتبارات استانی 160 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی به اجرای طرح‌های بنیاد مسکن اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ماده 180 نیز مبلغ 90 میلیارد تومان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.
تابش مجموع اعتبارات امسال بنیاد مسکن را 800 میلیارد تومان اعلام کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال اعتبارات نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون برای تملک و اجرای طرح‌های هادی اگر در هر روستایی زمین داشته باشیم و اگر همه ملک کسی در طرح قرار گرفته باشد زمین رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در روستاها با کمک دهیاران انجام می‌شود.
تابش گفت: تاکنون برای تملک زمین در روستاها با مکانیزم مشارکت و حمایت مردم جلو رفتیم و مشکلی از این نظر به وجود نیامده و در آینده نیز به همین منوال پیش می‌رویم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر به برکت دولت‌های نهم و دهم بسیاری از مشکلات روستاییان رفع شده است.
وی با اشاره به اینکه تاسیسات زیربنایی همانند آب، برق و تلفن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روستاها رفته است، گفت: اما واحدهای مسکونی در روستاها یا مخروبه بود و یا قابل بازسازی نبود که با اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی و نوسازی روستایی جلوی مهاجرت از روستاها به شهرها گرفته می‌شود.
تابش با اشاره به اینکه یکی از عوامل پایداری روستاییان در روستاها طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است، یادآور شد: از ابتدای سال 85 تاکنون برای بهسازی و نوسازی یک میلیون 600 هزار واحد روستایی برنامه‌ریزی شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: تاکنون یک میلیون 100 هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور نوسازی و بهسازی شده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول