اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس جنوبی:

ذخیره‌سازی در ساختارهای زیرزمینی بهترین راه ذخیره‌سازی گاز است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس جنوبی گفت: ذخیره‌سازی در ساختارهای زیرزمینی بهترین راه ذخیره‌سازی گاز طبیعی است.

ذخیره‌سازی در ساختارهای زیرزمینی بهترین راه ذخیره‌سازی گاز است
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سید پیروز موسوی عصر امروز در نخستین همایش «فناوری‌های نوین فرآوری تبدیل و ذخیره‌سازی گاز طبیعی» در جمع دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی عسلویه در مرکز همایش‌های خلیج فارس اظهار داشت: پارس جنوبی در مسیر رشد روزافزون قرار دارد و برای موفقیت بیشتر باید تلاش خود را بیشتر کنیم و از روش‌های نوین علمی بهره لازم را ببریم.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی و با سفر بابرکت مقام معظم رهبری به پارس جنوبی شاهد افزایش انگیزه در بین کارکنان و مدیران پارس جنوبی هستیم و توفیقات بسیار خوبی نصیب کشور شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی در ادامه با اشاره به لزوم ذخیره‌سازی گاز طبیعی اذعان داشت: این امر باید با تمام توان صورت گیرد.
موسوی با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای ذخیره‌سازی گاز طبیعی وجود دارد، ادامه داد: با مطالعات انجام شده به روش‌های مختلفی مانند روش ذخیره به صورت گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی)، ذخیره گاز در چاه‌های نفت و گاز خالی شده و صخره‌های متخلخل ذخیره‌سازی آب (اچ.جی.اچ) از جمله این روش‌هاست.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر «ذخیره‌سازی در ساختارهای زیرزمینی» به عنوان بهترین راه ذخیره‌سازی توسط پژوهشگران و مهندسین توانمند کشورمان مورد بررسی قرار گرفته است.
این مسئول افزود: مطالعات نشان می‌دهد هرچند ذخیره گاز در برخی از مخازن زیرزمینی به علت مشکلات زمین‌شناسی مقدور نیست؛ اما ولی با استفاده از فناوری‌های نوین و تجهیـزات پیشرفته، امکان ذخیره گاز در چنین مخازنی فراهم شـده اسـت.
موسوی اضافه کرد: به نظر می‌رسد با وجود ضرورت توسعه فناوری‌های نوین در کشور، بهتر است یک مدیریت راهبردی مبتنی بر نیازهای داخلی و برنامه‌ریزی برای تامین بازارهای جهانی را اجرایی کرد.
وی ادامه داد: به طور قطع با همت و تلاش توانمندان صنعت بالنده نفت کشورمان می‌توانیم در آینده نزدیک، در این حوزه همچون دیگر حوزه‌های راهبردی گام‌های موثر برداریم و این موفقیت جز با حفظ روحیه جهادی امکان‌پذیر نیست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول