اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه ارومیه:

نیازسنجی لازمه پژوهش است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه گفت: نیازسنجی در جامعه لازمه انجام دادن پژوهش کامل و کاربردی است.

نیازسنجی لازمه پژوهش است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی‌رضا طالبی ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر که در سالن شهید یعقوبی دانشگاه ارومیه با حضور جمعی از مبتکران، پژوهشگران و مسئولان تشکیل شد، اظهار داشت: برای اینکه نتایج پژوهش‌ها و مطالعات تحقیقاتی از نتیجه مطلوب برخوردار  شوند باید بر مبنای نیازهای جامعه طرح‌های تحقیقاتی تدوین شوند.
وی به افزایش بودجه حوزه پژوهش در سال جاری اشاره کرد و گفت: بودجه پژوهش استان در سال جاری یک میلیارد و 800 میلیون تومان است در حالی که سه سال گذشته این مبلغ حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود به طوری که حدود 83 درصد اعتبار مذکور در حوزه‌های ویژه پژوهش هزینه شده است.
این مسئول یادآوری کرد: از مبلغ اختصاص یافته به حوزه پژوهش حدود 442 میلیون تومان به منابع علمی و کارهای تحقیقاتی، 200 میلیون تومان به اینترنت، 90 میلیون تومان به حق‌الزحمه طرح‌های تحقیقاتی، 54 میلیون تومان هم به خرید کتاب اختصاص یافت و بقیه مبلغ نیز به فراخور نیازهای موجود در سایر حوزه‌های پژوهشی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی ظرفیت‌های زیادی برای انجام دادن کارهای تحقیقاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی همان‌طور که ظرفیت‌های زیادی اعم از صنعت، کشاورزی و ... برای انجام تحقیق وجود دارد منابع انسانی پژوهشگر و محقق نیز برای تدوین این طرح‌های مطالعاتی فراهم است لذا باید از طریق شناخت نیازها و امکانات در راستای ارتقای سطح کیفی تحقیق‌ها گام‌ برداشته شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول