اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

پژوهش کلید دست‌یابی به موفقیت است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: تحقیق و پژوهش کلید دست‌یابی به موفقیت در تمامی عرصه‌ها است.

پژوهش کلید دست‌یابی به موفقیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان مرکزی اظهار داشت: تحقیق و پژوهش یکی از ابرازهای مناسب برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت است که باید با حمایت از پژوهشگران انگیزه تحقیق بیشتر را در وجود آنها ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه با پژوهش بسیاری از مشکلات و کاستی‌های موجود در جامعه شناخته می‌شود، تصریح کرد: امر تحقیق و پژوهش تنها نباید در هفته پژوهش مورد توجه قرار گیرد، منحصر کردن پژوهش به یک هفته یا مدت زمان خاص هیچ نتیجه مثبتی برای کشور به همراه نخواهد داشت.
استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه بخش دولت و خصوصی باید نگاه هماهنگی به پژوهش داشته باشند، خاطر نشان ساخت: هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی باید همواره در اندیشه بروز خلاقیت و نوآوری باشند و نگاه توسعه‌محورانه را مد نظر قرار دهند.
شعبانی‌فرد ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند از دستاوردهای پژوهشی حوزه دولتی بهره‌برداری لازم را به عمل آورده و بخش دولتی نیز می‌تواند از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای تحقیق و پژوهش استفاده کند.
وی ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان‌‌های مهم دانشگاهی کشور است که دانشگاهیان می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در این استان همچون فعالیت بیش از دو هزار و 700 واحد تولیدی و صنعتی بهره لازم را برده و از آن نهایت استفاده را به عمل آورند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی با 10 درصد جمعیت دانشجویی و ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و فرهنگی در حوزه پژوهش حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
نشاط و رشد در جامعه اسلامی با تحکیم پیوندهای اجتماعی و ارزشمداری گره خورده که پایه آن توسعه پژوهش های کاربردی است.
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در بین برخی از دانشگاهیان نگاه مدرک محوری  حاکم است که باید این معضل را از دانشگاه‌ها دور کرد.
 در این همایش از 10  نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان مرکزی، شش کارشناس، شش دانشجو، یک شرکت فناور و دو بخش فناور برتر تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول