اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار زنجان خبر داد:

انجام طرح مطالعات ترافیک جامع شهری در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار زنجان با اشاره به اینکه برای نخستین بار طرح جامع مطالعات ترافیک شهری زنجان در حال انجام است، گفت: با تکمیل این مطالعات ترافیک شهری با دگرگونی‌هایی مواجه خواهد شد.

انجام طرح مطالعات ترافیک جامع شهری در زنجان
اسماعیل موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به گسترده بودن موضع ترافیک اظهار داشت: روان‌سازی و حل ترافیک در واقع عرض خیابان‌ها، اصلاح هندسی میادین و حتی نحوه تردد و تعداد خودروها را هم شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسئولان گذشته شهر تلاش خود را برای حل مشکلات ترافیکی شهر انجام داده‌اند، افزود: وضعیت در حال حاضر بهتر از گذشته است، چرا که مسئولان ارشد استان به جزئی‌ترین مشکلات شهری هم توجه می‌کنند.
معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار زنجان با اشاره به تعریف پروژه‌های کلان عمرانی برای شهر زنجان گفت: چهار رو گذر یا پل غیر هم‌سطح در نقاط مختلف شهر عملیاتی می‌شود.
وی از تبادل تفاهمنامه بین استانداری و شهرداری زنجان برای عملیاتی شدن تقاطع‌های غیر هم‌سطح در چهار نقطه شهر زنجان خبر داد و اضافه کرد: این تقاطع‌های غیر هم‌سطح در میادین جهاد، ارتش، مدرس و تربیت اجرا می‌شود.
موسوی با اشاره به برنامه‌ریزی مسئولان شهری برای روان سازی ترافیک مسیرهای شمال به جنوب و همچنین شرق به غرب شهر زنجان تصریح کرد: احداث بلوار ولایت و تونل سبزه‌میدان در همین راستا طراحی شده است.
وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه اجرای این طرح‌ها زمانبر خواهد بود و مردم خواهان حل مشکلات ترافیکی در اسرع وقت هستند، گفت: اگر این طرح‌ها بتوانند تاییدیه مسئولان را بگیرند به طور قطع زمانبر نخواهد بود.
معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار زنجان با اشاره به اینکه طرح‌های مطالعاتی جامعی برای حل مشکلات شهری از جمله ترافیک در حال انجام است، تاکید کرد: این کار برای نخستین بار در زنجان انجام می‌شود.
وی انجام مطالعات جامع ترافیکی برای شهر زنجان را مهم برشمرد و افزود: پس از پایان کار مطالعه ممکن است ترافیک شهری با دگرگونی‌های اساسی مواجه شود چرا که طرح مطالعاتی در حال انجام بسیار گسترده است و همه لایه‌های اجتماعی و اقتصادی شهر را در بر می‌گیرد.
موسوی ادامه داد: بر اساس طرح مطالعاتی در حال انجام، 12 نوع اطلاعات از ارگان‌های و سازمان‌های مختلف و همچنین مردم جمع‌آوری می‌شود.
وی محل اجرای مرحله نخست طرح جامع ترافیکی را پس از تکمیل طرح مطالعاتی هسته مرکزی شهر اعلام کرد.
معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار زنجان همچنین از تدوین طرح اولیه مونوریل در شهر زنجان خبر داد و تصریح کرد: هر چند شهر زنجان در حال حاضر نیازی به مونوریل ندارد اما، جزو نخستین شهرهایی است که پیش از مواجه شدن با بحران در صدد حل آن است.
وی در پاسخ به سئوالی درباره اصلاح هندسی میادین و معابر شهری گفت: شهرداری در گذشته برای انجام پروژه‌های شهری از مشاور استفاده می کرد اما، در حال حاضر ضمن تربیت متخصص اقدام به گرفتن مشاوره هم می‌کند که این موضوع به طور قطع موجب کاهش مشکلات پروژه‌های در دست اجرا می‌شود.
وی با اشاره به وجود مشکل در مناطق قدیمی شهر زنجان به لحاظ وجود پارکینگ اضافه کرد: در حال حاضر هزینه حذف پارکینگ بسیار کمتر از احداث آن است، بنابراین سازندگان منازل مسکونی به راحتی اقدام به حذف پارکینگ از واحدهای مسکونی می‌کنند.
موسوی تاکید کرد: شهرداری آماده است به کسانی که اقدام به احداث پارکینگ در مناطق مرکزی شهر به ویژه هسته مرکزی بکنند، اجازه احداث مراکز تجاری هم بدهد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول