اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

حفظ طبیعت گیلان نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه امسال تاکنون بیش از ده‌ها پرونده تخلف منابع طبیعی استان بررسی شده و به نتیجه نهایی رسیده است، گفت: حفاظت و احیای طبیعت گیلان نیازمند عزم ملی است.

حفظ طبیعت گیلان نیازمند عزم ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمت‌الله رحمانی ظهر امروز در جلسه منابع طبیعی استان توجه به منابع طبیعی را عامل توسعه گیلان دانست.
وی اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی استان طبق ضوابط و قوانین اقدام‌های حفاظتی و احیایی شامل فیزیکی و بیولوژیکی را برای صیانت از ذخایر ارزشمند جنگلی و منابع طبیعی استان انجام می‌دهد ولی حمایت‌ها و اعتبارات در راستای رسیدن به این هدف بسیار ناچیز است.
این مسئول، وابستگی مردم گیلان به کشاورزی از جمله زراعت برنج، آب شرب، پرورش ماهیان، گردشگری، صنعت توریسم، تغذیه بیش از 1.5 میلیون واحد دامی که سه برابر ظرفیت اراضی جنگلی و مراتع استان است و دیگر موارد را موجب افزایش قاچاق چوب، از بین رفتن زادآوری طبیعی جنگل‌ها و مرتع عنوان کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت وجود این ارزش‌های اقتصادی در زندگی اقشار مختلف جامعه، نیاز به عزم ملی برای حفاظت و احیای بیشتر طبیعت بکر گیلان است.
رحمانی با درخواست همکاری و کمک از تمام مردم و دستگاه‌های استان در حفاظت از منابع طبیعی گیلان خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری دستگاه قضایی تاکنون بیش از ده‌ها پرونده تخلف مورد بررسی قرار گرفته و به نتیجه رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اقدام‌های خوبی در راستای رفع تصرف اراضی دولتی و ملی صورت گرفته است، یادآور شد: با نظارت مستقیم دادستان‌های پرتلاش استان و همکاری خوب نیروی انتظامی اراضی‌های زیادی رفع تصرف شده که نشان‌دهنده عزم راسخ حافظان و خادمان انفال بر حفظ و حراست از این میراث ملی است.
مدیر کل منابع طبیعی گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی، اگر تمام مسئولان یک‌دل و همصدا با اداره کل منابع طبیعی برای صیانت و مراقبت بیش از پیش و احیای مناطق جنگلی ارزشمند  انجام شود، می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نه چندان دور طبیعت گیلان مانند نگینی بر تارک انگشتری ایران اسلامی بدرخشد و در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول