اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

بودجه کم نباید کاستی در امر مناسب سازی جاده‌ها ایجاد کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: هر چند جاده سازی و راه سازی هزینه بردار است اما بودجه کم نباید کاستی در امر مناسب سازی جاده‌ها ایجاد کند.

بودجه کم نباید کاستی در امر مناسب سازی جاده‌ها ایجاد کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در نشستی که به مناسبت هفته حمل و نقل با مسئولان راه و ترابری برگزار شد، با بیان اینکه این مناسبت تقویمی از جمله مناسبت‌های بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که زکات مال را می‌توان پرداخت کرد در زمینه راه و ساختمان‌سازی است.
وی با اشاره به اینکه هر چه راه‌ها به هم نزدیک‌تر و سرعت‌ها بیشترین، وقت انسان‌ها کمتر و کار و اقتصاد رونق بیشتری می‌گیرد، افزود: هر چند وجود ترافیک و حمل و نقل کالا دلیل بر رونق اقتصادی است اما وجود برخی کاستی‌ها در این امور با سلامتی مردم در ارتباط است.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: راه‌ها همانند شریان‌های بدن است و اهمیت این مسئله نیز بر کسی پوشیده نبوده و هیچ شک و شبهه‌ای در این مورد وجود ندارد.
 وی با بیان اینکه قسمتی از سلامت مردم به واسطه همین راه‌ها تأمین می‌شود، ادامه داد: فقط قسمتی از این تصادفات مربوط به رانندگان است اما بقیه تصادفات مربوط به نامساعد بودن راه‌ها می‌شود که مناسب‌سازی آن در کاهش تصادفات موثر است.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به برخی کشورها و استاندارد راه‌ها پرداخت و بیان داشت: کشور ما از نظر وسعت و پیچ‌های بی جا به روش مهندسی‌های گذشته است و هنوز بسیاری از جاده‌های روستاها مناسب‌سازی نشده است.
 وی اضافه کرد: یکی از دلایل این امر این است که مدیران امر راه‌سازی سعی داشته‌اند که همواره  وسعت راه‌ها را زیاد کنند و این در حالی است که کار باید بر اساس اصول مهندسی و به نحوی باشد که کسی ایراد و اشکالی بر آن وارد نکند.
امام جمعه اصفهان به ذکر روایتی مرتبط از پیامبر (ص) در مورد اینکه مؤمنان هر کاری را در حد متقن و کامل انجام می‌دهند، اشاره و تاکید کرد: نباید در امر راه سازی به دلیل اینکه بودجه کم داریم کار را نادرست و از کیفیت آن کم کنید.
وی با بیان اینکه کم کاری در امر راه سازی موجب ضرر و زیان در سال‌های بعدی می‌شود، بیان داشت: در امر راه سازی و توسعه راه باید در حد امکان به روش‌های مهندسی جدید عمل کرد.
طباطبایی‌نژاد ادامه داد: هر چند برخی هزینه‌ها در امر راه سازی نظیر علائم و خط کشی‌ها زیاد می‌شود، اما باید از یک جاهای دیگر هزینه‌های اضافی را کم کرده تا راه سازی را به بهترین نحو انجام داد.
وی به تأخیر بودجه پرداختی به اصفهان پس از گذشت ماه‌ها اشاره کرد و گفت: در چنین شرایط توسعه راه‌ها لازم نیست و باید سعی کنیم همین راه‌هایی که داریم را حفظ و از مخارج اضافه کم کنیم.
نماینده ولی فقیه در اصفهان افزود: مشکلات در هر کاری وجود دارد اما ما نباید خود را معطل مشکلات کرده و همواره باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول