اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

معلمان باید دانش آموزان پرسشگر تربیت کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: معلمان باید دانش آموزان پرسشگر تربیت کنند.

معلمان باید دانش آموزان پرسشگر تربیت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، خلیل رضایی عصر سه‌شنبه در جمع فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش کنگان اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد مهم و ارزشمند است و بیشتر خانوارها به نوعی با آموزش و پرورش مرتبط هستند.
وی پرداختن به آموزش و پرورش و کمک به معلمین را مایه افتخار و صلابت حوزه آموزش و پرورش دانست و افزود: همه باید از این نهاد حمایت کنند تا شاهد رشد کشور باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: باید بهترین تجهیزات و امکانات در خدمت فرهنگیان باشد و باید برای تربیت نسل دینی و با ایمان از هیچ کوششی دریغ نورزیم و یکی از مهم‌ترین راههای مبارزه با تهاجم فرهنگی پرداختن به امور معنوی و اخلاقی جوانان است.
رضایی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس تصریح کرد: نهضت حفظ قرآن کریم یکی از راههای با ارزش برای مقابله با جنگ نرم است چرا که اگر دانش آموزان و فرهنگیان با این معجزه بزرگ اسلام آشنا شوند و با این گونه مضامین تربیت شوند کار بسیار مهمی صورت گرفته است.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و سه عامل مهم تهذیب، تحصیل و ورزش را رمز موفقیت جوانان بویژه دانش آموزان دانست و به دانش آموزان توصیه کردند با تلاش و کوشش بیشتر و پشتکار و برنامه‌ریزی و با ایمان و تقوای والایی که در آنها وجود دارد با همت بتوانند مسیر توسعه همه جانبه ایران اسلامی را هموارتر سازند.
این مسئول یادآور شد: در افق 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی باید ایران اسلامی در دنیا حرف اول را بزند و این امر بدست توانای دانش آموزان تلاشگر، کوشا و اهل علم و دانایی و بصیرت میسر می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر اضافه کرد: امروز از روش های نوین برای امر یاددهی و یادگیری استفاده می شود، اگر می خواهیم نسلی تربیت کنیم که در افق توسعه 1404 انسانی مؤمن و متخصص باشد، باید بر روی مسائل تربیتی آموزشی تأکید کنیم.
رضایی گفت: محور تحول در کلاس معلم است و شما معلمین باید جویای تحول باشید، چرا که شما محور تحول هستید.
وی افزود: با توجه به تاکتیک هایی که دشمن دارد باید روشها و تاکتیک های ما نیز متفاوت باشد؛ معلم باید به روز باشد و اگر باید دانش آموز پرسشگر تربیت کنیم باید معلم نیز پژوهشگر باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: مدرسه باید از نظر اخلاقی الگوی همه چیز باشد؛ معلم محور همه فضائل باشد چرا که می خواهد نسل با اخلاق و دینی تربیت  و خودش الگوی همه فضائل باشد تا تأثیر پذیری بهتری بر روی دانش آموز داشته باشد.
در این مراسم تعدادی از فرهنگیان نیز به بیان مشکلات پرداختند و بر رفع آن تاکید کردند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول