اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه رازی:

بودجه دانشگاه‌ها در دولت نهم 4 برابر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه رازی گفت: در دولت نهم بودجه دانشگاه‌ها چهار برابر شده است.

بودجه دانشگاه‌ها در دولت نهم 4 برابر شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهدی خدایی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان که با حضور روسا و اساتید دانشگاه رازی، علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی، معاون استاندار و فرماندهان نیروی انتظامی در سالن علی محمدی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، با یادآوری‌ چهلمین روز شهادت پدر صنعت موشک کشور شهید تهرانی‌مقدم، از حضور دو مهمان ویژه در این مراسم خبر داد و اظهار کرد: حضور علی جبار رشیدی مشاور معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم و نیز هاشم شرقی از هیئت علمی دانشگاه شیراز در این مراسم از افتخارات دانشگاه رازی به شمار می‌آید. 
وی با بیان اینکه دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در راس توجه دیگران به انجام پژوهش قرار دارد، ادامه داد: پیچیدگی خاص فرآیند تولید، ضرورت بازار جهانی، کاهش هزینه و افزایش افزوده و همچنین وجود رقابت تنگاتنگ بین شرکت‌های بین‌المللی؛ دانشگاه و مراکز تحقیقاتی کشور را وادار به مجهز شدن به علم و فناوری می‌کند. 
رئیس دانشگاه رازی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در کشور به پژوهش و فناوری داده شده است، گفت: در سال جاری طبق قراردادی که بین وزارت علوم و وزارت دفاع بسته شد 22 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت که در این قرارداد دانشگاه مسئول انجام کارهای پژوهشی پیشنهاد شده از طرف وزارت دفاع است.
خدایی با بیان اینکه در دولت نهم بودجه دانشگاه‌ها چهار برابر شده است، خاطرنشان کرد: مهر سال گذشته طبق قراردادی که بین وزیر علوم و وزیر صنعت و معدن و تجارت تنظیم شده 67 میلیارد تومان بودجه به هشت پروژه ملی اختصاص یافت.
وی ادامه داد: همچنین در شنبه گذشته در تهران طبق قراردادی که مجددا بین وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری با صنعت و معدن بسته شده مبلغ 50 میلیارد تومان برای هشت پروژه ملی در نظر گرفته شده است. 
رئیس دانشگاه رازی ضمن تاکید بر اینکه بحث آیین‌نامه‌ها و قانون‌ها که در رابطه با پژوهش وجود دارد امری دیگر برای فراهم کردن شرایط پژوهش است، گفت: بحث شرکت‌های دانش‌بنیان که در قانون بودجه 90 مطرح شده‌، ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها متناسب با حرکت پژوهشی است که در برخی از آیین‌نامه‌ها مطرح شده و این امر باعث دنبال کردن کارهای پژوهشی با تمام قدرت است.
خدایی با اشاره به اینکه مهم‌ترین پارامتر در بحث پژوهش حمایت مقام معظم رهبری از نخبگان و پژوهشگران است، افزود: بیشترین جلسات رهبری نوعا با دانشجویان و نخبگان بوده که این خود فرصتی طلایی برای ترقی در پژوهش است.
وی در پایان از موفقیت شمسی‌پور به عنوان پژوهشگر برتر در علوم پایه و وحید سبزیان‌پور در مقاله برتر نقد در حوزه ادبیات عرب خبر داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول