اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل آموزش و پرورش کرمان:

3380 مدرسه کرمان هوشمند می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ‌نخستین گام در هوشمند‌سازی مدارس، اتصال به شبکه ملی اینترانت است و بر ‌اساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد که 3 هزار و 380 مدرسه استان کرمان به شبکه ملی اینترانت متصل شود.

3380 مدرسه کرمان هوشمند می‌شود
احمد فتحی امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه محتوای الکترونیک‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش بر اساس ضروریت‌ها و نیازمندی‌های اجتناب‌ناپذیری که به وجود آمده است‌ در نقطه عطفی در همه ابعاد قرار دارد.
فتحی افزود: بحث رونمایی از سند تحول بنیادین در واقع آغاز جهش و حرکتی وسیع در زمینه پیشرفت علمی و آموزشی کشور است.
وی افزود: نگاه جامع به نیازها و ضرورت‌ها موجب شده که در ابعاد مختلفی از آموزش و یادگیری تجدید ‌نظر داشته باشیم.
فتحی با اشاره به استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی در مدرسه‌ها گفت: این نرم‌افزارها یکی از وسایل پیشرفته است و در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده می‌شود و در کشور ما هم سابقه استفاده از آن‌ها وجود دارد و به شکل گسترده و وسیع استفاده از آن‌ها در برنامه تحصیلی سال جاری در قالب هوشمند‌سازی مدارس موضوعیت پیدا کرده است.
فتحی تصریح کرد: برای آشنایی هرچه بیشتر همکاران، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها در خرداد ماه سال جاری نخستین نمایشگاه نقشه راه مدارس هوشمند را در کشور برگزار کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: نوع استقبال و تاثیراتی نمایشگاه اول داشت، مسئولان را به این جمع‌بندی رساند که این نمایشگاه یک بار دیگر تکرار شود.
وی خاطرنشان کرد: حضور پر‌رنگ مدرسه‌ها و دانش‌آموزان و استقبال پرشور آن‌ها موجب دلگرمی و نوید‌بخش جهش حرکت‌های آینده در مسیر پیشرفت است.
فتحی با اشاره به راه‌اندازی نخستین مدرسه هوشمند در استان کرمان در دو سال گذشته افزود: نخستین گام در هوشمند‌سازی مدرسه‌ها، اتصال به شبکه ملی اینترانت است.
وی بیان کرد: بر‌اساس مصوبه هیئت وزیران، مقرر شد که 3 هزار و 380 مدرسه استان کرمان به شبکه ملی اینترانت متصل شود که کارهای اولیه این طرح انجام شده و بحث‌های بعدی، تجهیز کلاس‌ها و مدارس به سخت‌افزارهای مورد نیاز است که در دستور کار قرار دارد.
فتحی گفت: مدرسه‌ها به صورت جدی در این قضیه وارد شده‌اند و در جای‌جای استان کرمان، کلاس‌ها و مدارسی داریم که با جدیت در این طرح وارد شده‌اند.
وی تصریح کرد: امیدواریم با نگاه خوب و مثبتی که در مجموعه مدیران استان، استاندار و سایران است و همچنین حمایت‌های جدی وزیر آموزش و پرورش و از همه مهم‌تر نگاه رأفت‌‌بار، مهربانانه و همراهی که مردم خوب و فهیم استان دارند، بتوانیم زودتر از برنامه پیش‌بینی شده، هوشمند‌سازی مدارس را کامل کنیم تا دانش‌آموزان استان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
وی با توجه به سابقه دیرینه‌ای که این تجربه در دنیا داشته است، افزود: با مطالعاتی که ما در این زمینه انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیدیم، دانش‌آموزان استقبال بسیار شایانی از این طرح داشتند و تمام‌ دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی معتقد هستند با استفاده از این فرصت‌های علمی جدید آموزشی، علاوه بر بروز‌رسانی یافته‌های علمی خود بتوانند در رقابت‌های بزرگ علمی جهان حضور فعالی داشته باشند.
وی بیان کرد: این طرح در همه شهرستان‌های استان آغاز شده و شدت و ضعف اجرای این طرح به ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها و مناطق دارد و نوع نگاه مسئولان محلی شکل می‌گیرد.
فتحی خاطر‌نشان کرد: خانواده‌ها در این طرح می‌توانند هرچه بیشتر بر فرزندشان مدیریت داشته باشند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول