اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

سند تحول آموزش و پرورش حاصل تلاش حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گواه تلاش شبانه‌روزی اندیشمندان حوزه و دانشگاه است و بررسی این سند در 20 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به طول انجامید که این نشان از اهمیت ویژه این موضوع است.

سند تحول آموزش و پرورش حاصل تلاش حوزه و دانشگاه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم سحرخیز پیش از ظهر امروز در همایش تبیین سند تحولی بنیادین در آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه در سال اخیر شاهد تولید اسناد بالا دستی خوبی در عرصه‌های مختلف علمی بودیم، اظهار کرد: مگر می‌شود راهی را بدون نقشه طی کنیم و ما برای اینکه در عرصه‌های علمی پیشرفت داشته باشیم نیازمند نقشه‌‌های راهنمایی هستیم.
وی با بیان اینکه رونمایی از سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش یک رویداد علمی بزرگ در کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: ما به‌دنبال این هستیم که با ترسیم نقشه راه برای خود، قله‌های رفیع علمی را یکی پس از دیگری فتح کنیم و سند تحول آموزش و پرورش یکی از این نقشه‌ها است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گواه تلاش شبانه‌روزی اندیشمندان حوزه و دانشگاه است، عنوان کرد: بررسی این سند در 20 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به طول انجامید که این نشان از اهمیت ویژه این موضوع است.
وی با بیان اینکه سه گروه بر اجرای صحیح این سند نظارت می‌کنند، ادامه داد: شخص اول که بر اجرای این سند نظارت می‌کند وزیر آموزش و پرورش است که خود مجری این سند محسوب می‌شود، گروه دوم شورای عالی آموزش و پرورش است و سومین گروه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر اجرای صحیح این سند نظارت ویژه‌ای دارند.
سحرخیز با بیان اینکه ما انتظار داریم که دانش‌آموزان در مدارس به سمت کمال حرکت کنند و همچنین مدرسه محلی برای تعلیم و تربیت واقعی باشد، خاطرنشان کرد: مدارس ما باید به سمت تجهیز و هوشمند شدن گام بردارند که این امر یکی از مواردی است که در سند تحول آمده است.
وی ادامه داد: ما در این سند به‌دنبال تربیت انسان‌هایی هستیم که احترام به قانون و شایستگی را فرا بگیرند و همیشه از مواجهه با تحولات اجتماعی و سیاسی هراس نداشته باشند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از کارهایی که در این سند آمده و ما از ابتدای سال تحصیلی جاری به‌کار گرفتیم متناسب‌سازی حجم کتاب‌های درسی با ساعات کلاسی و نیاز دانش‌آموزان است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول