اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

بصیرت طلبه و دانشجو در فتنه 88 بیش از برخی سیاسیون بود

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: حوزویون و دانشگاهیان جوان در فتنه 88 با بصیرت‌تر از برخی سیاسیون بودند که در آن هنگامه برای نیل به مطامع سیاسی خود سیاسی‌کاری و پنهانکاری می‌کردند.

بصیرت طلبه و دانشجو در فتنه 88 بیش از برخی سیاسیون بود
حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: دو قشر روحانی و دانشجو در حساس‌ترین روزهای مبارزه با رژیم ستمشاهی پهلوی و در هنگامه تکوین و تثبیت انقلاب در کنار یکدیگر به نبردی هوشمندانه و پی در پی با استبداد داخلی به همراهی استکبار برخاستند.
 این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی به سخنی گهربار از امام راحل اشاره کرد و گفت: این سخن جاودانه در مورد این دو قشر هرگز از اذهان بیرون نخواهد رفت، آن‌جا که فرمودند: "اگر خاصیت این نهضت را تنها پیوند روحانیت و دانشجو فرض کنیم، این خود عظیم‌ترین نعمت آن بود".
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حوزه و دانشگاه دو بال و بازوی قوی ولایت و پاسدار آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی بوده و از این جهت همدلی و همبستگی این دو قشر از مهم‌ترین اموری است که باید در تبیین جایگاه فکری و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گرفته شود.
وی تضاد در مبانی نظری، عقیدتی و علمی این دو پایگاه را موجب ناهماهنگی و تضاد در اداره جامعه اسلامی دانست و گفت: به همین دلیل انتظار می‌رود که وحدت حوزه و دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی از سوی این دو نهاد جدی تلقی شده و در بیرون از این دو حوزه نیز توسط اقشار مختلف از جمله سیاسیون و اهالی فرهنگ و هنر و دانش چنین رویکردی دنبال شود.
بزرگواری وحدت حوزه و دانشگاه برای استحکام پایه‌های انقلاب و مقابله و ایستادگی در برابر نفوذ بیگانگان را ضروری دانست و افزود: ایفای صحیح چنین نقشی می‌تواند انقلاب را در برابر همه تندبادهای کنونی جهان استکباری محفوظ داشته و جایگاه کنونی ایران اسلامی را با پیشرفت فزاینده کنونی در سطوح مختلف جهانی مستحکم‌تر از گذشته کند.
 این نماینده عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی حوزه و دانشگاه را مغز متفکر و قلب تپنده نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: همکاری تنگاتنگ این دو قشر می‌تواند راه را بر هر انحطاطی ببندد، همچنان‌که در فتنه 88 نیز چنین اتفاقی رخ داد و دو نهاد حوزه و دانشگاه با تعامل و همبستگی و حفظ بصیرت توانستند از این امتحان بزرگ سربلند بیرون آیند. 
بزرگواری به بصیرت مثال‌زدنی این دو قشر در هنگامه فتنه 88 اشاره کرد و بیان داشت: جوانان مؤمن و متعهد و بابصیرت طلبه و دانشجو پیشروتر از برخی سیاسیون در آن کوران ظاهر شدند و نشان دادند که انقلاب را برای انقلاب و آرمان‌های آن می‌خواهند و همانند آن دسته از سیاسیون به فکر منافع و مطامع خود نیستند.
وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در آن فتنه در کنار بصیرت‌مندی و هوشیاری مردم موجب شد تا دشمن خارجی به همراهی دست نشانده‌های داخلی نتوانند در آن برهه موفقیتی به دست آورده و جمهوری اسلامی همچنان در مسیر شتابنده رو به پیشرفت خود گام بردارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول