اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس شورای هماهنگی تبلیغات کرمان؛

برنامه‌های ستاد بزرگداشت 9 دی در کرمان تشریح شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان برنامه‌های ستاد بزرگداشت 9 دی در این استان را تشریح کرد.

برنامه‌های ستاد بزرگداشت 9 دی در کرمان تشریح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فتنه سال 88 اظهار داشت: دشمن از خرداد سال 88 طرح جدیدی را برای براندازی نظام، استفاده از دهه اول محرم برای ایجاد آشوب، تنش و درگیری خیابانی با اختلاف میان مردم و مسئولان قصد ایجاد جنگ‌های خیابانی و رسیدن به اهداف خود را داشت.
وی با بیان اینکه در این راستا دستگاه‌های رسانه‌ای استکبار از جمله بی‌بی‌‌سی به صحنه آمدند، افزود: دشمنان تصور می‌کردند می‌توانند با استفاده از مراسم‌های روز عاشورا، آشوب به پا کنند و آن را به کل کشور تعمیم دهند.
صدفی تصریح کرد: این تاسوعا و عاشورا بود که به کمک ملت ایران آمد، همچنان که در دوران پیروزی و شکل‌گیری انقلاب تاسوعا و عاشورا به کمک مردم ایران آمد و در حادثه تلخ فتنه سال 88 هم تاسوعا و عاشورا به کمک مردم آمد.
وی با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران در حماسه به یاد ماندنی 9 دی خاطرنشان کرد: معرفت مردم به حادثه کربلا و عاشورا، پیوند مردم با نظام و انقلاب، ایمان دینی مردم و همچنین رهبری‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری موجب شد تا مردم به صحنه بیایند و حضوری چند میلیونی را شاهد باشیم.
صدفی با بیان اینکه رهنمودهای مقام عظمای ولایت همواره در کوران حوادث همراه این نظام بوده است، عنوان کرد: حماسه 9 دی به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ این کشور ثبت شد و تاکید مقام معظم رهبری هم به این است که عنوان روز ماندگاری که موجب عزت و افتخار این کشور و ملت ثبت و ضبط شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که در برگزاری مراسم 9 دی کمتر به بعد شعاری این مناسبت توجه شود و جنبه تبلیغاتی و صوری آن کمتر شود.
وی ابراز داشت: باید در برگزاری این مناسبت به ماهیت حرکت 9 دی و اصل و تبیین این حماسه بپردازیم.
صدفی اظهار داشت: بدون شک واقعه 9 دی درس‌ها و عبرت‌هایی را برای ملت به همراه داشت و افرادی در جریان 9 دی مردود شدند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شدن در ستاد بزرگداشت 9 دی در استان کرمان تصریح کرد: در این راستا دبیرخانه 9 دی را تشکیل دادیم و ستادهای شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها شکل گرفت تا بتوانیم مراسم‌های 9 دی را به صورت گسترده در ارگان‌ها، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و ... برگزار کنیم.
صدفی بیان داشت: برنامه‌های بزرگداشت 9 دی در بخش‌های علمی، فرهنگی، نمایشگاهی، انتشارات، رسانه، مراسم و ... پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اهداف ستاد 9 دی خاطرنشان کرد: آشکار سازی ابعاد مختلف حماسه 9 دی از جمله دلایل وقوع حادثه و زوایای مختلف و پیامدها و دست‌های آشکار و پنهان و نقشی را که اقشار مختلف مردم در خلق این حماسه بزرگ ایفا کردند از جمله اهداف ستاد 9 دی در استان کرمان است.
صدفی تصریح کرد: تبیین نقش ولایت فقیه در مهار بحران و حراست از اصول و خطوط کلی حرکت انقلاب اسلامی، زنده نگه‌داشتن این روز به عنوان روز ماندگار در تاریخ این کشور و نظام از دیگر اهداف این ستاد است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان رویکرد‌های لازم در برگزاری مراسم‌های 9 دی ابراز  داشت: توجه به لایه‌های عمیق پیداش و ظهور 9 دی، پرهیز از بعد شعاری و پرداختن به عمق و تاثیرگذاری برنامه‌ها و مشارکت اقشار مختلف مردم در برنامه‌ها از دیگر رویکردهای ما در برگزاری برنامه‌های 9 دی است.
وی با بیان اینکه حماسه 9 دی توسط توده‌های مردم و اقشار مختلف به وجود آمد، ابراز داشت: استان کرمان یکی از استان‌های مطرح و در صدر اخبار 9 دی کشور بود.
صدفی با اشاره به برنامه‌های حوزه مراسم ستاد بزرگداشت 9 دی در استان کرمان اذعان داشت: اجتماع بزرگ عاشورائیان 9 صبح روز جمعه 9 دی‌ماه در محل مصلای بزرگ کرمان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور سخنران این مراسم است.
وی عنوان کرد: برگزاری همایش تبیین واقعه 9 دی ویژه هیئت‌های مذهبی شش دی‌ ماه، برگزاری همایش بیداری و بصیرت ویژه فرهنگیان و آموزش و پرورش هفتم دی‌ ماه و برگزاری همایش ولایت و بصیرت هشت دی‌ ماه توسط اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از دیگر برنامه‌های ستاد 9 دی در استان کرمان است.
صدفی بیان داشت: برگزاری مراسم روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، دعای ندبه به همراه سخنرانی روز جمعه 9 دی‌ ماه در محل مهدیه شهدا، یادواره شهدای بدون مرز با عنوان بصیرت و بیداری اسلامی در محل سینما شهر تماشا، مراسم روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ویژه برنامه‌ای در مسجد قائم با سخنرانی حجت‌الاسلام آقاتهرانی از جمله برنامه‌های این ستاد است.
وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی را در سطح استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: نشست‌های طرح صالحین، بصیرت و همچنین حلقه‌های معرفت توسط بسیج برگزار می‌شود.
صدفی با اشاره به برنامه‌های حوزه ورزش ستاد برزگداشت 9 دی گفت: همایش بزرگ ورزشکاران 9 دی‌ ماه سال جاری در سالن شهید تجلی، برگزاری ورزش صبحگاهی در محل میدان عاشورا و ... از جمله این برنامه‌ها است.
وی افزود: برنامه‌های مختلفی نیز در حوزه نمایشگاهی برنامه‌ریزی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه عکس در محل نگارخانه مهر توسط حوزه هنری، برپایی نمایشگاه کتاب با عنوان بصیرت و بیداری در محل آموزش و پرورش ناحیه یک و ... از جمله برنامه‌های این حوزه است.
صدفی با اشاره به برگزاری مسابقه فرهنگی، ادبی و هنری «حماسه ماندگار» در قالب عکس، شعر، پیامک، دل‌نوشته و نثر ادبی تصریح کرد: این مسابقه بزرگی است که در برگزاری آن پنج تا شش دستگاه اجرایی و تشکل مردمی با هم مشارکت دارند و این مسابقه در سطح استانی برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت 9 دی گفت: نواختن زنگ بصیرت و میثاق در آموزش و پرورش، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ ویژه دانشجویان و دانشگاهیان و ... از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت 9 دی در استان کرمان است.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و همچنین برگزاری مراسم‌های 9 دی در استان کرمان اظهار داشت: خبرگزاری‌ها، مطبوعات سراسری و محلی، صدا و سیما و سایت‌های خبری با آگاه‌ سازی و بصیرت افزایی به تبیین و تحلیل این رویداد مهم می پردازند و همچنین اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و مراسم‌ها را به عهده دارند.
صدفی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای نامگذاری میدان‌ها و چهارراه‌های سطح شهر به نام 9 دی تصریح کرد: در این راستا پل احداث شده محل چهارراه احمدی شهر کرمان به نام 9 دی نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول