اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه:

هر خللی در مسیر اقتصادی نقض حقوق بشر است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: هر خللی در مسیر اقتصادی به نوعی نقض حقوق بشر است.

هر خللی در مسیر اقتصادی نقض حقوق بشر است
به گزارش خبر گزاری فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی ظهر امروز در نشست تولید‌کنندگان و بازرگانان استان با سفیر جمهوری اسلامی افغانستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، با بیان اینکه هر خللی در مسیر اقتصادی به نوعی نقض حقوق بشر است، اظهار کرد‌: خیلی کشورها هنگامی که در زمینه سیاسی کم می‌آورند سعی می‌کنند در اقتصاد کشور‌ها خلل وارد کنند.
وی تصریح کرد: تجار ما قابلیت این را دارند که نه تنها در عراق بلکه در کشور‌های دیگر زیرساخت‌ها و تبادلات اقتصادی ایجاد کنند.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه‌های متعدد اقتصادی برای کشور افغانستان داریم‌، افزود: مشترکات قومی‌، فرهنگی‌، دینی و ... برای کشور ما یک برد اقتصادی است‌ که باید از آن استفاده کرد.
کاشفی ادامه داد: امروزه اقتصاد به عنوان شاخص پیشرفت‌ در دنیا شناخته شده است لذا هر چقدر اقتصادی‌ پویاتر داشته باشیم در جهت پیشرفت مطمئنا موفق‌تر خواهیم بود.
وی با اشاره به فراز و نشیب‌های کشور افغانستان در چند ‌دهه اخیر اضافه کرد: امروز زمانی است که باید کمک کنیم و در کنار هم هر دو کشور از منافع اقتصادی یکدیگر برخوردار شوند.
کاشفی استان کرمانشاه را استانی تجاری و تولیدی خواند و گفت: با وجود مشکلاتی که دوران جنگ در راه توسعه استان ایجاد کرد اما هم‌اکنون تمام دستگاه‌های اجرایی استان مصمم هستند تا کرمانشاه را در مسیر توسعه به جایگاه واقعی خود برسانند.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هر سال 2هزار و 500  میلیارد دلار تولیدات کشور از مرزهای کرمانشاه عبور می‌کند، افزود: بیش از نیمی از این تولیدات به استان کرمانشاه مربوط می‌شود.
وی این امر را نشان از قابلیت استان کرمانشاه در زمینه اقتصادی دانست و ادامه داد: طیف وسیعی از این محصولات به بخش کشاورزی مربوط می‌شود‌. 
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه‌ اظهار کرد: کرمانشاه در تولید محصولات کشاورزی جزو پنج استان برتر کشور است‌، لذا سعی داریم این ظرفیت‌ها را با کشورهای دیگر سهیم شویم‌.
کاشفی از اهداف برگزاری چنین نشست‌هایی را آشنایی با ظرفیت‌های موجود در افغانستان‌، تبادل اطلاعات هیئت‌های تجاری، حضور ایران در نمایشگاه‌های افغانستان‌، بررسی موقعیت و بازسازی فعالیت‌های عمرانی در افغانستان و بحث ترانزیتی ایران به عنوان پل ارتباطی با کشورهای غربی عنوان کرد.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در پایان گفت: صادرات کشور ایران در سال 89‌، یک میلیارد و 500 میلیون دلار بوده که رقم بسیار خوبی است و در تلاش هستیم که این رقم را در سال جاری افزایش دهیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول