اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر امسال صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از صندوق پژوهش و فناوری فارس

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: در راستای تسریع در روند اجرایی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی، صندوق پژوهش و فناوری فارس در دهه فجر امسال به بهر ه‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از صندوق پژوهش و فناوری فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد فاضل‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجوز صندوق پژوهش و فناوری در مرداد امسال از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با 48 درصد سهم دولتی و 52 درصد سهم بخش خصوصی صادر شده است. 
وی خاطرنشان کرد: حمایت از تجاری‌سازی نتایج تحقیقات علمی و کمک به محققان جوان که دارای ایده‌های مثبتی برای بازار هستند، از مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق پژوهش و فناوری است.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فارس به دلیل نوپا بودن نیاز به حمایت و اعتبار دارد، افزود: بودجه این پارک علم و فناوری در پنج سال گذشته 20 میلیارد ریال بوده که در سال جاری این میزان به 45 میلیارد ریال افزایش یافته و پیش‌بینی افزایش بودجه در سال آینده را نیز می‌کنیم.
رئیس پارک علم و فناوری فارس تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های علمی و تحقیقاتی در یک دوره پنج‌ ساله نیاز به 100 میلیارد ریال اعتبار داریم.
فاضل‌زاده اضافه کرد: پارک علم و فناوری فارس در سال 81 فعالیت خود را آغاز کرد که در سال 82 با شش شرکت و در سال جاری با 160 شرکت برنامه‌های علمی و تحقیقاتی خود را دنبال می‌کند.
وی ابراز داشت: پارک‌های علم و فناوری فارس در راستای توسعه مرکز رشد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، منابع طبیعی، جامع فناوری و مرکز رشد اقماری در شهرستان‌های استهبان، جهرم، فسا و قیروکارزین مشغول فعالیت و ارائه خدمت است.
رئیس پارک علم و فناوری فارس نحوه ورود محققان و ایده‌پردازی به این پارک را در قالب موسسات به صورت ارائه ایده در شوراهای تخصصی متشکل از اساتید دانشگاه اعلام کرد.
فاضل‌زاده خاطرنشان کرد: در کشورمان 27 پارک علم و فناوری مشغول فعالیت بوده، که از این تعداد 15 پارک عضو پارک‌های علم و فناوری جهان هستند.
وی از کسب مقام برتر پارک علم و فناوری فارس خبر داد و گفت: در سفر دور چهارم هیئت دولت به این استان، طرح ایجاد منطقه ویژه دانشگاهی ارائه می‌شود که در انتظار تصویب این مصوبه هستیم.
رئیس پارک علم و فناوری فارس اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز رشد نفت، گاز و پتروشیمی، رونمایی از دستاوردهای مرکز رشد توسط رئیس جمهور در زمینه ازدیاد برداشت، عضویت پارک فارس در انجمن آسیایی پارک‌های علم و فناوری، پذیرش یک مقاله پارک علم و فناوری فارس در کنفرانس بین‌المللی پارک‌ها در اصفهان و آغاز به کار احداث 9 هزار متر مربع زیربنا در پارک علم و فناوری فارس از جمله فعالیت‌های این مرکز بوده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول