اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی:

دستگاه‌های خراسان شمالی به تعهدات مسکن مهر عمل کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به افتتاح حداقل شش هزار واحد مسکن مهر در سطح این استان و سکونت مردم در این واحدها، بر انجام تعهدات دستگاه‌ها به منظور تأمین زیرساخت‌های خدماتی تاکید کرد.

دستگاه‌های خراسان شمالی به تعهدات مسکن مهر عمل کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی فخرانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: برای تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر، تکالیفی به هر یک از دستگاه‌ها، سپرده شده و این دستگاه‌ها مکلف به اجرای این مصوبات هستند.
وی از شهرداری بجنورد، سازمان تبلیغات، ارشاد و نوسازی مدارس از جمله دستگاه‌هایی عنوان کرد که برای تأمین زیرساخت‌های لازم در واحدهای مسکن مهر تکالیفی بر عهده دارند.
سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از این تکالیف به دلیل مشکلات دستگاه‌ها محقق نشده است، تصریح کرد: هم اکنون جمع قابل توجهی از شهروندان در این واحدهای مسکن مهر در قالب شهرک‌ها و مجتمع‌های شرکت تعاونی، سکونت داشته که به دلیل عدم برخورداری از امکانات اولیه با مشکلات جدی مواجه هستند.
فخرانی تأمین این امکانات و خدمات را در کاهش دغدغه ساکنان واحدهای مسکن مهر مهم برشمرد و گفت: مسکن و شهرسازی استان در شهرک‌های اقماری همچون گلستان شهر، کاربری‌های مختلفی نیز به منظور تأمین خدمات پیش‌بینی کرده است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 80 خانوار در این شهرک سکونت‌ دارند، پیش بینی کرد تا تعداد ساکنان در این شهرک از بهمن امسال افزایش یابد.
به گفته سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی، تاکنون برای ایجاد اماکن خدماتی از جمله نانوایی‌ها و واحدهای تجاری مناقصه برگزار و اقدامات لازم به منظور ایجاد این واحدها در حال انجام است.
وی با اشاره به اجرایی شدن یک مدرسه و یک باب مسجد در این شهرک اقماری پیش‌بینی کرد تا این پروژه‌ها امسال آماده افتتاح شوند.
فخرانی با بیان اینکه ساخت چند مدرسه و مسجد در این شهرک نیز در دستور کار مسکن و شهرسازی قرار دارد، گفت:‌ اقدامات لازم برای آغاز ساخت کتابخانه و همچنین کلانتری در این شهرک انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه احداث بلوار در محور شش کیلومتری منتهی به گلستان شهر از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان بوده است، خاطرنشان کرد: طی هفته جاری در صورت مساعد بودن هوا، عملیات قیر پاشی و آسفالت باند جدید آغاز می‌شود.
سرپرست سازمان مسکن و شهرسازی خراسان شمالی ایجاد پیست دوچرخه سواری در دو سوی این بلوار را از جمله طراحی‌های انجام شده در اجرای این بلوار برشمرد و گفت: در گلستان شهر بجنورد برای افق بلند مدت برای سکونت دست کم 20 هزار خانوار پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: برای سهولت در تردد ساکنان این شهرک چندین دستگاه اتوبوس نیز فعال شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول