اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار؛

99.99 درصد بودجه عمرانی خراسان رضوی جذب شد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: برای نخستین‌بار پس از انقلاب اسلامی ایران بودجه عمرانی استان خراسان رضوی در سال 89 به میزان 99.99 درصد جذب شد.

99.99 درصد بودجه عمرانی خراسان رضوی جذب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا می‌توان گفت که نخستین بار پس از انقلاب است که بودجه عمرانی استان به صورت کامل در سال 89جذب شده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: بر این اساس از 700 میلیارد تومان بودجه عمرانی استان خراسان رضوی در سال 89تنها در دو دستگاه اعتبار عمرانی به مبلغ 36میلیون تومان جذب نشد.
صلاحی از همکاری دستگاه‌ها و مدیران اجرای آنان و نیز فرمانداران شهرستان استان خراسان رضوی در جذب اعتبار عمرانی استان تشکر کرد و اظهارداشت:‌ آنچه که مسلم است در سال جاری نیز مدیران اجرایی دستگاه‌ها باید تمام تلاش خود را برای جذب بیشترین اعتبارات در استان به کار گیرند.

*واریز 114 میلیارد تومان اعتبار سال جاری به خزانه استان

استاندار خراسان رضوی در ادامه به واریز اعتبار استان اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه استان خراسان رضوی هر چند با دیرکرد اما در نهایت به خزانه استان خراسان رضوی واریز شد که در این راستا نیز برخی از دستگاه‌ها موافقت نامه‌هایی را مبادله کرده‌اند.
وی در ادامه از سایر دستگاه‌هایی که هنوز اقدام به تهیه موافقت‌نامه برای بودجه‌های خود نکرده‌اند خواستار شد ظرف دو هفته آینده این موافقت‌نامه‌ها را مبادله کنند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سه ماه پایانی سال جاری اظهار داشت: در سه ماه پایانی سال صورت باید وضعیت‌های موافقتنامه‌ها پرداخت شود و دستگاه‌ها نیز در این راستا به منظور رسیدن به عدد سال گذشته در جذب اعتبارات در مدت زمان باقی مانده تمام تلاش خود را انجام دهند.

*معرفی دستگاه‌های برتر و کم کار در حوزه اجرای پروژه‌ها
صلاحی خاطر نشان کرد: در سال گذشته در حدود 4هزار پروژه در استان خراسان رضوی مورد بازرسی قرار گرفت که این امر خود به نوعی در کسب رتبه بالای جذب اعتبارات نقش به سزایی داشت.
استاندار خراسان رضوی افزود: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه پروژه‌ها دچار نوعی عقب‌ماندگی هستند که بر این اساس از این دستگاه‌ها می‌خواهم ظرف یک ماه آینده تلاش خود را انجام دهند، چرا که در جلسه ‌آینده دستگاه‌هایی که در این حوزه برتر بوده‌اند و یا اینکه دچار نوعی عقب‌ماندگی باشند، معرفی می‌شوند.

*رتبه برتر خراسان رضوی در کشور در حوزه پژوهش در سال گذشته

وی در ادامه با اشاره هفته پژوهش افزود: استان خراسان رضوی در سال گذشته و در هفته پژوهش توانست حائز رتبه برتر در کشور شود که در این راستا و در سال جاری نیز باید اقدامات لازم برای حوزه پژوهش به منظور کیفی‌سازی و افزایش کمیت انجام گیرد.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در نمایشگاه پژوهش که در هفته پژوهش در محل دائمی نمایشگاه‌های مشهد برگزار می‌شود دستگاه‌های استان حضور پر رنگ داشته باشند.
صلاحی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در سال گذشته و در بسیاری از بخش‌ها توانسته است رتبه‌های برتر کشوری را از آن خود کند، افزود: از آقای عبدالملکی خواسته‌ام که رتبه‌های استان را فهرست کند و در کتابی با عنوان رتبه این افتخارت چاپ شود.

*گازرسانی روستایی در سال 89 هفت برابر 30 سال گذشته

استاندار خراسان رضوی به یکی از اقدامات موثر مدیران استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این راستا در استان خراسان رضوی در سال گذشته و در حوزه گاز روستایی در حدود هفت برابر 30 سال گذشته در روستاهای استان گازرسانی شد.
وی در ادامه به مناسب‌سازی فضای ورودی شهرستان‌های استان اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از خواسته‌هایی که از مسئولان شهرستان‌های استان داشته‌ام این بوده است که فضای ورودی شهرها را مناسب کنند که تا کنون مدیران اقداماتی را برای اجرایی شدن آن انجام داده‌اند و تنها در چند شهرستان این موضوع هنوز باقی مانده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول