اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

انتخابات فرصتی برای نقد عملکرد مسئولان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: انتخابات بهترین فرصت برای نقد عملکرد مسئولان اجرایی است.

انتخابات فرصتی برای نقد عملکرد مسئولان است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌اللهی صبح امروز در بازدید از بخش‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار داشت: برای تحقق تغییر در پروسه زمان به سمت رشد و توسعه باید بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی برای اشاعه فرهنگ و آفریدن یک تمدن انسانی در روی زمین به رسالت خود به بهترین نحو ممکن عمل کند و اندیشمندانه فرهنگ توسعه و توسعه فرهنگی را با رعایت تقدم و تاخر آن بر فرهنگ جامعه نهادینه کند.
وی با اشاره به اینکه انتخابات هدیه و برکت جمهوری اسلامی به ملت ایران است افزود: شفاف‌سازی برای از بین بردن جنجال های سیاسی مهم بوده و باید نقد و ارزیابی عملکرد مسئولان در چنین شرایطی برای تنویر افکار عمومی و ایجاد شور انتخاباتی به دور از جنجال و غوغاسالاری و با اجتناب از ایجاد تنش سیاسی هوشمندانه مدیریت شود.
فتح‌اللهی با عنوان اینکه در تبلیغات انتخاباتی نباید همبستگی ملی،‌ استقلال سیاسی، امنیت و آرامش جامعه خدشه‌دار شود، ادامه داد: خط اصیل ولایت فقیه، مبانی نظام جمهوری اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی جزو خطوط قرمزی است که نباید زیر سوال برود.
وی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی باید به دور از تنش‌های اجتماعی و بدون تحریک قومیت‌ها و در راستای ارائه برنامه‌های کاندیداها و یا نقد عملکرد مسئولان اجرایی بر اساس واقعیات باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه با حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم و تعامل مناسب کاندیداها با یکدیگر و رقابت سالم انتخاباتی، شاهد یکی دیگر از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در روز 12 اسفند سال 90 خواهیم بود، گفت: در حال حاضر فضای عمومی مطلوبی در استان حاکم است و تحرکات و رفتارهای کاندیداهای احتمالی انتخابات از سلامت کامل برخوردار است.
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی از تشکیل کمیته‌های شش‌گانه انتخابات و فعالیت آنها خبر داد و گفت: ایران مردمی‌ترین و آزادترین انتخابات را برگزار می کند، و سالم‌ترین و قانونی‌ترین انتخابات نیز در 12 اسفند امسال همچون گذشته برگزار می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور متوسط هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده است و این اوج دموکراسی در دنیاست و نظام جمهوری اسلامی ایران، امکان نظردهی و نظرخواهی از ملت را در مورد سرنوشت و آینده خود را فراهم کرده است.
وی با تاکید براینکه انتخابات بهترین فرصت برای نقد عملکرد مسئولان اجرایی است، بیان کرد: فضای نقد به نفع ماست چراکه می‌توانیم با پی بردن به نقاط ضعف و کاستی‌ها، در راستای برطرف کردن آنها گام برداریم.
فتح‌اللهی در ادامه با تاکید بر لزوم تعریف سناریویی برای انتخابات توسط رسانه‌ها تصریح کرد: لازم است تا رسانه‌ها با تعریف سناریویی مشخص برای انتخابات پیش رو این را در نظر بگیرند که چه چیزی از انتخاباتی که در پیش است می‌خواهند که این تعریف سبب تبلیغ مثبت برای جلب مشارکت مردم، شفافیت سیاسی و امکان انتخاب کاندیدای اصلح، ‌نقد و ارزیابی عملکرد مسئولان اجرایی، جاذبه‌های خبری و نیز جنجال‌های خبری مثبت را فراهم می‌کند.
وی روز سوم دی ماه را آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و افزود: مدت زمان ثبت نام از کاندیداها تا روز نهم دی ماه ادامه می‌یابد و پس از آن نیز هیئت اجرایی موظف است از مراکز چهارگانه در مورد کاندیداها استعلام کند.
این مسئول با بیان اینکه فضای کنونی انتخابات مطلوب است، گفت: اقدامات کاندیداهای احتمالی در نهایت سلامت بوده است و امیدواریم با حضور حداکثری مردم انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی برگزار شود.
وی با بیان اینکه 90 درصد اقدامات مربوط به انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بیشتر کارهای مربوط به انتخابات به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود و تنها نوشتن نام کاندیدای موردنظر و انداختن آن در صندوق‌های رای دستی است.
فتح‌اللهی یادآور شد: در این دوره 10 درصد از انتخابات نیز به صورت صدردصد رایانه‌ای برگزار می‌شود و هم اکنون در حال بررسی حوزه‌های انتخابیه موجود در استان هستیم تا این 10 درصد را در آنجا برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تعداد نمایندگان آذربایجان غربی یک نفر افزایش یافته است، اظهار داشت: حوزه انتخابیه تکاب و شاهین دژ از یکدیگر جدا شده‌اند و به صورت مستقل دارای نماینده خواهند بود اما به نظر می‌رسد اجرای این مصوبه به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نرسد و از دوره آینده چنین کاری صورت گیرد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با برشمردن وظیفه خطیر رسانه‌ها در انتخابات گفت: اداره فضای عمومی جامعه در این فاصله زمانی نسبت به سایر برهه‌های  زمانی بسیار حساس است و فضای حاضر این امر را می‌طلبد که عملکرد مسئولان اجرایی مورد بحث، نقد و ارزیابی قرار گیرد و از سوی دیگر مسولان اجرایی نیز باید آستانه تحمل و نقدپذیری خود را افزایش دهند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول