اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل آلودگی هوا در اصفهان؛

مدارس برخی شهرستان‌های اصفهان فردا تعطیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: چهار‌شنبه هفته جاری با توجه به افزایش آلودگی هوا در اصفهان تمام مراکز آموزش عالی، متوسطه، راهنمایی و ابتدایی برخی از شهرستان‌های اصفهان تعطیل است.

مدارس برخی شهرستان‌های اصفهان فردا تعطیل است
منصور شیشه فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بروز تدریجی پدیده اینورژن و وارونگی دما از امروز در اصفهان اظهار داشت: از امروز و با توجه به کاهش دمای هوا غلظت آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان به تدریج افزایش می‌یابد و میزان آلودگی هوا فردا شدید‌تر می‌شود.
وی به برگزاری جلسات کمیته اضطراری آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: این جلسات به دلیل تکرار اینورژن در اصفهان به صورت مداوم برگزار می‌شود و کار‌گروه‌های این کمیته اقدامات لازم را به منظور کنترل این پدیده و جلوگیری از اثرات نا‌مناسب آن بر سلامتی مردم انجام می‌دهند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تعطیلی مدارس شهر‌های اصفهان، زرین‌شهر، فولاد‌شهر، مبارکه، شاهین‌شهر، خوراسگان، بهارستان، سجزی، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، فلاورجان و نجف‌آباد تصریح کرد: چهارشنبه هفته جاری و با توجه به شدت میزان این آلاینده‌ها تمامی مراکز آموزش عالی، متوسطه، راهنمایی و ابتدایی در بخش‌های دولتی، غیر دولتی، آموزشگاه‌های خصوصی و مهد‌کودک‌های شهر‌های مذکور تعطیل است.
وی به تعطیلی تمامی ادارات دولتی، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، بانک‌های اصفهان در پایان هفته اشاره کرد  و ادامه داد: پنج‌شنبه هفته جاری تمامی این مجموعه‌ها به غیر از مراکز درمانی، امدادی و خدماتی به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و حفظ سلامتی مردم تعطیل هستند.
شیشه فروش تاکید کرد: سیستم‌های بانکی نیز باید در روز پنج شنبه هفته جاری برای ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان شعب ویژه خود را در مناطق شهری به این موضوع اختصاص بدهند.
وی به کاهش تدریجی غلظت آلاینده‌های هوا در روز دوم دی ماه جاری اشاره کرد و بیان داشت: طرح ترافیکی زوج و فرد نیز باید به منظور کنترل آلودگی هوای اصفهان در رینگ‌های یک و سه رعایت شود و عدم استفاده از خودرو‌ها و موتور‌سیکلت‌های دود‌زا نیز ضروری است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی در روز‌های آینده اضافه کرد: شهروندان باید استفاده خود را از وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر کاهش بدهند و با همکاری با مسئولان مربوطه در راستای کاهش و کنترل میزان آلاینده‌های هوا همکاری کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول