اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

تبلیغات چهره به چهره از روش‌های انتقال معارف دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار گفت: تبلیغات چهره به چهره یکی از روش‌های انتقال معارف دینی در جامعه است.

تبلیغات چهره به چهره از روش‌های انتقال معارف دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده بعد از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار اظهار کرد: در شهرستان بهار، عزاداری ماه محرم در سال جاری بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد که نشان‌دهنده پذیرش مردمی و اهتمام متولیان عزاداری در این شهرستان است.
وی افزود: خوشبختانه مراسم عزاداری صبح روز تاسوعا به صورت منسجم در بهار برگزار شد و نشان داد که ظرفیت بالایی در شهرستان وجود دارد.
امام جمعه بهار ادامه داد: عزاداری ظهر عاشورا در شهرک فرهنگیان و عزاداری منسجم عصر عاشورا در محله قلعه بهار از دیگر سنت‌های حسنه پیشنهاد شده‌ای است که توجه ویژه‌ای می‌طلبد.
وی از شهرداری خواست برای محرم سال آینده محل ویژه‌ای برای ذبح قربانی‌ها در نظر گیرد تا یکی از چالش‌های شهرستان برطرف شود.
عظیمی‌زاده از توزیع یک هزار جلد کتاب مقتل در شهرستان خبر داد و عنوان کرد: با کمک یکی از خیران کتب در اختیار عزاداران قرار گرفت.
وی یکی از روش‌های انتقال معارف دینی را در جامعه تبلیغات چهره به چهره عنوان کرد و افزود: در برنامه‌هایی باید از حضور مبلغان نیز استفاده شود و مداح‌محوری باید اصلاح شود.
امام جمعه بهار وجود طبل و علامت‌ها، عزاداری دسته‌جات تا نیمه‌شب و حضور اسب‌سواران را از دیگر معضلات عزاداری‌ها برشمرد.
وی تشکیل هیئت‌های عزاداری مدارس را یکی از اقدامات بجا دانست و ادامه داد: این اقدامات در راستای ترویج فرهنگ عاشورا باید تقویت شود.
عظیمی‌زاده بیان داشت: سازمان تبلیغات هماهنگی مداحان، مبلغان و هیئت امنای را برعهده دارد و برگزاری جلسات در راستای فرهنگسازی مؤثر است.
فرماندار بهار نیز گفت: ارتقای فرهنگ عمومی با مطالعه میسر می‌شود و برخی رفتارهای نادرست باید با تفکر و بینش صحیح اصلاح شود و برای اصلاح روش‌ها و رفتارها، برنامه بلندمدت تدوین شود.
نصرت‌الله گل‌کارزاده خاطرنشان کرد: پس از شناسایی آسیب‌ها و رفتارهای نامناسب در ایام محرم باید راهکارهای مختص آسیب نیز بیان شود و برنامه عملیاتی در نظر گرفته شود تا مشکلات رفع شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول