اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

حوزه و دانشگاه مستغنی از یکدیگر نیستند

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: حوزه و دانشگاه مستغنی از یکدیگر نیستند.

حوزه و دانشگاه مستغنی از یکدیگر نیستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد،  سید محمد پژمان در نشست هم‌اندیشی دبیران تشکل‌های دانشجویی و حوزوی، با اشاره به اینکه وحدت تنها اختصاص به حوزه و دانشگاه ندارد و در بین همه اقشار و فعالیت‌ها وجود دارد اظهار داشت: واژه وحدت بار ارزشمندی دارد که در هر جایی که اتحاد و اتفاقی به وقوع بپیوندد استمرار پیدا می‌کند، هم‌گرایی و انرژی مثبت ایجاد و در نتیجه باعث سازندگی می‌شود.
شهردار مشهد تصریح کرد: دلیل تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه، تأثیرگذاری و مرجع بودن این دو رکن است که باید به عنوان یک امر ضروری که باید موجود باشد مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: منظور از وحدت این نیست که دانشگاه، حوزوی شود و بالعکس، در هر صورت وجه قالب دانشگاه این است که علوم جدید را فرا بگیرد که در زندگی و فعالیت بشری تأثیرگذار است و حوزه هم به عنوان مرجع اسلام‌شناسی و خبرگان دینی متناسب با نیاز جامعه معارف و احکام لازم را در دسترس مردم قرار دهد.
وی ادامه داد: باید این دو رکن در کنار یکدیگر باشند و فاصله‌های اجتماعی و مدیریتی را تکمیل کنند و خود را مستغنی از هم ندانند.
پژمان اظهار داشت: یک فرد دارای علوم امروزی ممکن است با بخش عقیده، اصول و ارزش‌ها کمتر آشنا باشد و برای اینکه بتواند از دانش خود در خدمت جامعه استفاده کند لازم است مرکز اسلام‌شناسی نتیجه مباحث اسلامی را در اختیار اندیشمندان، دانشمندان و فرهیختگان دانشگاهی قرار دهد تا آنها این ابزار ارزشمند را در کنار ابزار قدرتمندی که در دست دارند قرار دهند در این صورت یک حرکت اصیل و کامل اتفاق می‌افتد و متقابلا حوزه‌ها نیز در چارچوب مطالب فقهی از مسائل امروزی و علوم اجتماعی و پیچیدگی‌های زندگی بشر آگاهی پیدا کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با اطمینان به اینکه معرفت اسلامی برترین دین است باید از تمام آداب، اصول و احکامش آگاهی داشته باشیم همچنین به دانش روز  مجهز باشیم؛ اگر زمامداران ما در حوزه و دانشگاه این خصوصیات را داشته باشند جامعه ما بالغ، کامل و پیشرفته می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول