اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص اعتبار برای تالار بزرگ شهر و کتابخانه مرکزی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اخذ مجوز کمیسیون 215 برای دو پروژه تالار بزرگ شهر و کتابخانه مرکزی استان در سال جاری خبر داد.

اختصاص اعتبار برای تالار بزرگ شهر و کتابخانه مرکزی خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اختصاص 30 درصدی اعتبارات فرهنگی به استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته 29 درصد اعتبارات فرهنگی سفر اختصاص پیدا کرده بود که امسال تا کنون 30 درصد اعتبارات فرهنگی اختصاص پیدا کرده است.
وی از اختصاص 18 درصد اعتبارات فرهنگی به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: این مصوبه مجلس است سهم دستگاه‌ها را از اعتبارات فرهنگی مشخص کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموعه اعتبارات فرهنگی اختصاص پیدا کرده به این مجموعه یک سوم سهم فعالیت‌های قرآنی، یک سوم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و یک سوم نیز سهم فعالیت‌های فرهنگی و هنری این مجموعه است.
مطهری‌فر از اختصاص 3 میلیارد و 175 میلیون تومان از اعتبارات فرهنگی خراسان جنوبی به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: از این مبلغ تاکنون 30 درصد اختصاص پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: در بحث فعالیت‌های قرآنی توسعه کمی و کیفی این نوع فعالیت‌ها در قالب برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه، تهیه فیلم و عکس قرآنی و حمایت از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه قرآن انجام می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به عملکرد شورای فرهنگ عمومی در استان از ابتدای سال تاکنون نیز اشاره کرد و افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری 26 مصوبه داشتیم و در شهرستان‌ها نیز با 19 جلسه برگزار شده 108 مصوبه وجود داشته است.
مطهری‌فر از دریافت مجوز برای شش موسسه قرآنی در سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع 22 موسسه قرآنی در استان مشغول فعالیت هستند.
وی از شرکت 3 هزار نفر در طرح‌های آموزشی قرآن در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین در دو مرحله آزمون موسسات قرانی تعداد یک هزار و 100 نفر شرکت کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری 18 محفل انس با قرآن از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار داشت: همچنین امسال همایش تجلیل از فعالان و خادمان قرانی را در سطح استان برگزار کردیم.
مطهری‌فر افزود: برگزاری چهار نمایشگاه بزرگ قرآن در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها نیز از دیگر فعالیت‌های این مجموعه در بخش قرآن بوده است که با استقبال عمومی مردم مواجه شده است.
وی از اختصاص 200 میلیون ریال برای خرید اقلام قرآنی و فرهنگی در استان خبر داد و گفت: همچنین ما امسال شاهد افتتاح نخستین لابراتوار قرآنی بانوان در استان بودیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول