اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال انجام شد؛

ثبت روزانه 67 ولادت در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در شش ماه اول سال جاری 12 هزار و 481 ولادت در اردبیل ثبت شده که به طور متوسط در روز 67 ولادت صورت گرفته است.

ثبت روزانه 67 ولادت در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق بررسی‌‌های به عمل آمده در نیمه اول امسال در هر ساعت به طور متوسط سه نوزاد در اردبیل به دنیا آمده است.
وی نرخ خام ولادت در استان اردبیل را 19.7 در هزار اعلام کرد و افزود: در این مدت به ازای هر نفر از جمعیت استان، 20 نفر به آن افزوده شده است.
این مسئول نسبت جنسی مولدهای دختر و پسر را نیز یادآور شد و گفت: در شش ماه اول سال جاری در مقابل هر 100 ولادت دختر 108 پسر متولد شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به نسبت شهری به روستایی این ولادت‌ها، افزود: در مقابل هر 100 ولادت روستایی 183 ولادت شهری داشته‌ایم.
امینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود کل فوت ثبت شده در شش ماه اول سال جاری را سه هزار و 357 مورد اعلام کرد و گفت: به طور متوسط در هر روز 18 فوت و هر 1.5 ساعت یک وفات روی داده است.
وی با اشاره به آمار ازدواج در استان اردبیل، ابراز داشت: کل ازدواج ثبت شده در شش ماه اول سال جاری 10 هزار و 824 مورد بوده که رشد 5.4 درصدی را نسبت به سال گذشته که رقمی در حدود 10 هزار و 264 مورد بود، نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل افزود: به طور متوسط در هر روز 58 ازدواج و در هر یک ساعت سه ازدواج در استان رخ داده است.
امینی نرخ خام ازدواج در اردبیل را 17 در هزار اعلام کرد و افزود: به ازای هر هزار نفر از جمعیت استان اردبیل 17 مورد ازدواج روی داده و در مقایسه آمار شهری و روستایی نیز در مقابل هر 100 ازدواج روستایی، 191 ازدواج شهری روی داده است.
این مسئول جمعیت کل استان اردبیل را یک میلیون و 268 هزار و 35 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: 527 هزار و 217 نفر در روستا و 741 هزار و 18 نفر در شهرهای اردبیل ساکن هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول