اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماهشهر:

پرداخت سهم آلایندگی صنایع حق ماهشهر است

خبرگزاری فارس: فرماندار ماهشهر گفت: پرداخت سهم آلایندگی صنایع و پتروشیمی حق این شهرستان و شهروندان منطقه بوده و ما از حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.

پرداخت سهم آلایندگی صنایع حق ماهشهر است
منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار داشت: طبق اعلام اداره محیط زیست شهرستان ماهشهر، صنایع پتروشیمی تولید کننده میزان زیادی آلایندگی هستند که آسیب‌های قابل توجهی را به محیط زیست منطقه و همین‌طور شهروندان وارد می‌کند و به همین دلیل باید یک‌درصد سهم آلایندگی خود را بپردازند.
وی با بیان اینکه تنها سه واحد از مجموع 20 شرکتی که در پتروشیمی ماهشهر فعالیت می‌کنند جزو صنایع سبز به شمار می‌روند افزود: صنایعی که در ماهشهر به فعالیت‌های پتروشیمی مشغول هستند ادعا دارند که جزو صنایع سبز بوده و هیچ‌گونه آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند در حالیکه واقعیت چیز دیگری است و شهروندان این آلودگی‌ها را به خوبی احساس می‌کنند.
فرماندار ماهشهر تصریح کرد: با وجود آلایندگی‌های بسیار زیادی که در هوای شهرستان ماهشهر مشاهده می‌شوند، پرداخت حق‌السهم یک درصدی کاهش آلودگی هوا به بندر ماهشهر متوقف شده‌ است.
وی با اشاره به بخش‌نامه اعلام شده مبنی بر اینکه صنایعی که محصور بوده و سرمایه‌گذار خصوصی در آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ از پرداخت حق‌السهم آلودگی هوا معاف هستند گفت: مطمئناً آلایندگی‌های ناشی از این صنایع مشکلات زیست محیطی فراوانی را برای مردم منطقه به وجود آورده ‌است.
فرماندار ماهشهر ادامه داد: ما مسئولان این شهرستان به‌عنوان زبان گویای شهروندان این منطقه از حق آنها نمی‌گذریم و همه تلاش خود را در راستای احقاق حق مسلمشان به کار می‌بندیم.
حیاتی گفت: پرداخت حق‌السهم کاهش آلایندگی هوا حق مردم این شهرستان است و باید تمام تلاش خود را برای بازگرداندن حق از دست رفته این مردم به کار گیریم.
وی با بیان اینکه محصور بودن صنایع به هیچ‌عنوان دلیلی منطقی برای عدم‌پرداخت حق‌السهم آلایندگی به این بندر نیست اظهار داشت: محصور بودن این صنایع مانع از خروج آلاینده‌ها و نفوذ به محیط زیست بندر ماهشهر نمی‌شود و این دلیل منطقی و عقلانی برای عدم‌پرداخت آلایندهها نخواهد بود.
فرماندار ماهشهر با بیان اینکه صنایع پتروشیمی که در کنار شهرستان ماهشهر به فعالیت خود ادامه می دهند پرداخت یک درصد سهم آلایندگی پتروشیمی به این شهرستان را متوقف کردند خاطرنشان کرد: مطمئناً بازگرداندن این سهم به شهرستان می‌تواند بخشی از نیازهای و مشکلات ایجاد شده در این زمینه را برطرف سازد.
وی در پایان اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که این حق از دست رفته شهروندان ماهشهری را به آنها باز گردانیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول