اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

آلایندگی‎های دریای خزر مدیریت می‎شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گرگان گفت: در طرح جامع کاهش آلایندگی که عمدتا استان‎های گیلان، مازندران و گلستان را شامل می‎شود آلایندگی‎های دریای خزر مدیریت می‎شوند.

آلایندگی‎های دریای خزر مدیریت می‎شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد محمدزاده چهارشنبه شب در جمع فعالان محیط زیست استان گلستان اظهار داشت: طرح کاهش آلایندگی تکالیفی را برای 16 دستگاه مشخص می‎کند که در یک برنامه زمان‌بندی شده موانع موجود برطرف می‎شوند.
وی تصریح کرد: بیشترین مشکل آلایندگی به ترتیب به استان‎های گیلان و مازندران به لحاظ فاضلاب‎های خانگی برمی‎گردد اما آنچه دولت مصوب کرده مربوط به همه ورودی‌ها به دریای خزر است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طرح کاهش آلایندگی یک برنامه پنج ساله است، خاطرنشان کرد: این اقدام بزرگ حاصل یک سال تلاش است و یک کنوانسیون با عنوان کنوانسیون تهران با حضور پنج کشور حاشیه دریای خزر همچون ایران، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و آذربایجان انجام گرفت.
محمدزاده با بیان اینکه در آخرین جلسه این کنوانسیون پنج سند برای رفع آلایندگی دریای خزر انجام شده است، گفت: بیشترین حجم جمعیتی مربوط به ایران است و از جمله کشورهایی است که کمترین آلایندگی را برای دریای خزر دارد.
وی بیان داشت: سند اول که آلایندگی نفتی بود در کشور آذربایجان به امضا رسید و پنج کشور تعهدات خود را راجع به آلایندگی‎هایی که منشا آن نفت و دریای خزر است امضا شد و چهار سند دیگر نیز با موضوع تنوع زیستی دریای خزر، آلایندگی‎های غیرنفتی، حقوق محیط زیست و حوادث غیرمترقبه دریای خزر که حدود سه ماه دیگر در اجلاس سران که در مسکو انجام می‎شود، دو سند دیگر با حضور دکتر احمدی‎نژاد به امضا می‎رسد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص دریاچه ارومیه در جابه‌جایی حوزه به حوزه توافقاتی که با حضور رئیس جمهور انجام شد اشاره کرد و بیان داشت: منابع خوبی برای امسال و سال آینده در خصوص انتقال حوزه به حوزه انجام می‎شود که یکی از انتقال آب از حوزه کردستان صورت می‎گیرد که در حدود 140 کیلومتر طول خط است و 34 کیلومتر تونل دارد که میزان 650 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و قرار است این طرح در مدت پنج سال اجرا شود.
محمدزاده اظهار داشت: یکی دیگر از راه‎های انتقال از رودخانه ارس است که مطالعات وزارت نیرو در این زمینه در حال انجام است همچنین اصلاح روش های آبیاری وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری حدود 164 میلیارد تومان منابع برای استان آذربایجان غربی و شرقی انجام شد که قرار است امسال 150 میلیارد تومان دیگر به این تسهیلات اضافه شود.
وی یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‎های زیست محیطی را ایجاد توازن و تعادل بین توسعه و محیط زیست دانست و افزود: ایجاد تعادل به این دلیل است که برداشت صحیحی از منابع داشته باشیم تا بهره‎برداری به گونه‎ای انجام شود که آسیب‎رسان نباشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول