اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شهردار عسلویه از عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط شرکت‌های نفتی

خبرگزاری فارس: شهردار عسلویه از عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط شرکت‌های نفتی انتقاد کرد.

انتقاد شهردار عسلویه از عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط شرکت‌های نفتی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، هوشنگ صمصامی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بندر عسلویه از مهم‌ترین بنادر کشور است که در حوزه انرژی اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی افزود: تامین امنیت و آسایش مردم باید در دستور کار مسئولان ارشد منطقه قرار گیرد و نباید مردم از عوارض آلایندگی‌های نفت و گاز در عذاب باشند.
شهردار عسلویه خاطرنشان کرد: شهر عسلویه در واقع نزدیک‌ترین منطقه غیرصنعتی به صنایع نفت و گاز پارس جنوبی است و نزدیکی به پروژه‌ها باعث شده تا مردمان این شهر در معرض عوارض ناشی از آلایندگی‌های زیست‌محیطی قرار بگیرند و این امر موجبات به خطر افتادن وضعیت سلامتی مردم شده است.
وی با انتقاد از عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط شرکت‌های نفتی اضافه کرد: آلاینده‌های زیست‌محیطی به طور بسیار زیاد در عسلویه وجود دارد و این امر به سلامت مردم ضربه وارد کرده و خودداری شرکت‌های گازی از پرداخت عوارض مربوط به آلایندگی‌ها مسئله‌ای است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و چاره‌ای اندیشیده شود.
صمصامی تصریح کرد: استدلال این شرکت‌ها برای خودداری از پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری عسلویه، بند چهار قانون مناطق ویژه مصوب سال 84 است که در آن برای تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد، آنان را از پرداخت عوارض معاف کرده است.
وی گفت: اما این نکته در مورد این قانون باید مد نظر قرار گیرد که مگر چند منطقه ویژه و یا آزاد در کشور وجود دارد که حجم عظیمی از صنایع نفت و گاز را در خود جای داده و به اندازه صنایع نفت و گاز پارس جنوبی دارای تبعات منفی برای آن منطقه باشد؟
شهردار عسلویه یادآور شد: هم‌اکنون مردم منطقه عسلویه و شهرهای نخل‌تقی و عسلویه به شدت از وجود آلاینده‌های نفتی متضرر شده‌اند و از مسئولان وزارت نفت می‌خواهیم به محیط پیرامونی خود توجه بیشتر و مناسب‌تری داشته باشند و حقوق مردم را رعایت کنند.
صمصامی افزود: شهرداری بندر عسلویه در راستای عمران و آبادانی این شهر تلاش زیادی کرده و برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم نیازمند مساعدت همه مسئولان منطقه و استان هستیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول