اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

تولید سالانه 350 هزار متر مربع فرش در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سالانه 350 هزار متر مربع فرش در استان زنجان تولید می‌شود.

تولید سالانه 350 هزار متر مربع فرش در زنجان
سید محسن جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 66 هزار بافنده فرش در استان زنجان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته درصدد ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف در استان زنجان هستیم، خاطر نشان کرد: از سال 85 تاکنون ساختمان مورد نظر به منظور تاسیس نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش توسط دانشگاه تخلیه نشده است.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: مکان مورد نظر به منظور ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستباف در زنجان در حال حاضر به عنوان خوابگاه دانشجویی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از سال 85 رایزنی در راستای تخلیه این مکان آغاز و در حالی که مقرر بود فقط به مدت شش ماه از این مکان به عنوان خوابگاه استفاده شود، با گذشت چند سال هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.
وی اظهار داشت: در صورت تخلیه این مکان توسط دانشجویان نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف در استان زنجان افتتاح می‌شود.
جعفری هدف از تاسیس نمایشگاه دائمی فرش دستباف را در زنجان معرفی فرش زنجان با برگزاری جشنواره‌هایی سالانه حداقل دو بار در استان برشمرد و ادامه داد: دعوت تجار خارجی در قالب هیئت‌های تجاری به جشنواره‌های فرش زنجان نیز از جمله اهداف دیگر در تاسیس این فروشگاه است.
وی با بیان اینکه با افتتاح نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف در زنجان بافنده‌های فردی و مستقل می‌توانند فرش خود را از این طریق به فروش رسانند، یادآور شد: همچنین ایجاد این فروشگاه امکان خرید فرش را توسط گردشگران خارجی و ... فراهم می‌کند.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه نمایشگاه و فروشگاه دائمی فرش دستباف استان زنجان با افتتاح در قالب هیئت امنا زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت خود را آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: هیئت امنای این نمایشگاه شامل نمایندگانی از فرش فروشان، قالی‌بافان، تولید کنندگان، صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های فرش می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه فرش دستباف در استان زنجان از نظر تولید شرایط خوبی دارد، ادامه داد: در حال حاضر تولید فرش در استان به سمت هنری پیش می‌رود که توجه زیادی به بافت فرش‌های ریز بافت نیز می‌شود.
جعفری به عدم اشتیاق جوانان به بافت فرش به عنوان یکی از دلایل کاهش تولیدات فرش در استان اشاره کرد و گفت: نسل جدید علاقه چندانی به فعالیت در این زمینه نشان نمی‌دهند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول