اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط منابع طبیعی فارس صورت می‌گیرد؛

تهیه بانک اطلاعاتی سیستم ممیزی اراضی در فارس

خبرگزاری فارس: بانک اطلاعاتی سیستم ممیزی اراضی ملی فارس توسط اداره کل منابع طبیعی این استان در قالب جدید راه‌اندازی می‌شود

تهیه بانک اطلاعاتی سیستم ممیزی اراضی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، در یک گردهمایی که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان ممیزی اراضی در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی استان فارس برگزار شد، وحید تقی‌زاده معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی فارس با اشاره به اهمیت تفکیک اراضی ملی از مستثنیات و اخذ سند مالکیت اراضی ملی اظهار داشت: طرح تکمیل ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات در راستای تثبیت مالکیت دولت بر تمام عرصه‌های منابع ملی و تفکیک مستثنیات مردم است.
وی از تهیه نقشه‌های رقومی برای 99 درصد اراضی منابع طبیعی این استان خبر داد و گفت: تاکنون از مجموع 10 میلیون و 280 هزار و 130 هکتاری اراضی منابع طبیعی فارس 93 درصد از این مساحت به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اخذ سند مالکیت صورت گرفته است.
معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی فارس در ادامه با اشاره به اجرای طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات بر روی عرصه‌های منابع طبیعی این استان اضافه کرد: در حال حاضر استعداد و کاربری این منابع مورد تشخیص و شناسایی قرار گرفته و در راستای تحقق اصل 45 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعمال حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع طبیعی کشور اطمینان خاطر بیشتری به منظور مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مردمی در راستای افزایش و تداوم تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی در جامعه به وجود آورده است.
تقی‌زاده خاطرنشان کرد: ارتقای برنامه‌های احیایی ضمن گسترش صنایع وابسته و اشتغال‌زایی در امور تولید، سبب استفاده بهینه از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در عرصه منابع طبیعی می‌شود.
وی در ادامه مهم‌ترین دلایل تخریب عرصه‌های منابع ملی را فشار ناشی از تراکم جمعیت به عرصه‌های ملی و تبدیل مراتع به اراضی زراعی توسط عده‌ای سودجو به منظور کسب درآمد بیشتر و پس از سال‌ها رها کردن آن به اراضی دیم کم‌بازده، دامداری و دام مازاد بر ظرفیت مراتع، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی، بوته کنی و استفاده از چوب درختان برای تامین سوخت دانست.
 وی ادامه داد: البته در این میان اجرای پروژه‌های عمرانی توسط برخی دستگاه‌های اجرایی که با ارزیابی زیست محیطی همراه نیست از جمله دیگر مشکلاتی بوده که عرصه‌های منابع طبیعی را با تهدید جدی رو به‌رو کرده است.
در این جلسه همچنین موضوعاتی از قبیل حل و فصل اختلافات اراضی موقوفه، تعیین تکلیف اراضی اختلافی بین اداره کل منابع طبیعی و اشخاص حقوقی و حقیقی، ثبت و اخذ سند مالکیت برای اراضی ملی، تهیه بانک اطلاعاتی سیستم ممیزی اراضی در فرمت جدید، نحوه اجرایی کردن موافقت‌ها میان سازمان اوقاف، امور خیریه و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول