اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استان اردبیل:

بخش کشاورزی مبدأ تحول اقتصادی اردبیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: بخش کشاورزی مبدأ تحول اقتصادی استان اردبیل است.

بخش کشاورزی مبدأ تحول اقتصادی اردبیل است
داوود موثقی در حاشیه جلسه کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اولویت رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این استان را توجه به بخش کشاورزی بیان کرد.
وی اظهار داشت: با سرمایه محدود نمی‌توان امر تولید و اقتصاد را رونق داد بلکه این حرکت جمعی در این حوزه است که می‌تواند به سلامت و پویایی این بخش کمک کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با ذکر نمونه‌ای در مورد نظام اقتصادی و سرمایه‌گذاری کلان همچون کارخانه آرتاویل تایر اردبیل با داشتن بیش از یک‌هزار و 300 کارگر، ابراز داشت: اگر این مجموعه اقتصادی در پرداخت حقوق کارگر که ماهانه بیش از یک‌میلیارد تومان می‌باشد دچار مشکل شده و گاه زمین‌گیر می‌شود به دلیل عدم حمایت‌های لازم از حوزه سرمایه‌گذاری است که بدون توجه به روند رو به جلو به عقبه آن هیچ اعتنایی نمی‌شود.
این مسئول ادامه داد: در نظام اقتصادی بخشی از هزینه‌ها مربوط به استهلاک وسایل و تجهیزات است که اگر به کنار گذاشتن هزینه‌های استهلاک واحد تولیدی و کارخانه توجه نشود به یقین با تفکری غلط در صرف تولید و سود‌آوری نمی‌توان از زمین‌گیر شدن چنین واحدهایی جلوگیری کرد.
موثقی تصریح کرد: محدود بودن منابع مالی مشکل دیگری است که وظیفه حاکمیت را در هدایت پول و سرمایه‌ها بسیار ضروری نشان می‌دهد و بر همین اساس دولت تمایل دارد سرمایه در دست مردم بوده و تنها هدایتگری را در این بخش عهده‌دار باشیم.
وی به معیارهای تعیین شده در هدایت پول به عنوان وظیفه حاکمیت  اشاره کرد و افزود: تفکر نظام سرمایه‌داری و ایجاد فرصت‌های اشتغال باید به گونه‌ای اصلاح شود که با وجود کمبود منابع هدایت سرمایه‌ها و ثمردهی آنها به نفع اقتصاد و پویایی این حوزه باشد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل چرخش پول را در یک نظام اقتصادی به تعداد مکرر سبب رونق اقتصادی عنوان کرد و گفت: در کشورمان این چرخش به طور  متوسط چهار بار اتفاق می‌افتد در حالی که در کشورهای صنعتی چرخش صنعتی با نظام اقتصادی پشتوانه‌دار بین 17 تا 21 بار اتفاق می‌افتد.
این مسئول با یادآوری اینکه در کشورمان هیچ مشکلی در تامین سرانه ملی و منابع مالی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ما همه ساله بخشی از درآمدهای نفتی کشور را به صورت مازاد در صندوقی ذخیره می‌کنیم و این نشان دهنده مازاد درآمد و تولید است.
رئیس خزانه استان با یادآوری اینکه مشکل اصلی در نظام برنامه‌ریزی و اصلاح تفکر و بینش است، ابراز داشت: ما در جذب سرمایه‌گذار اعم از داخلی و خارجی در استان اردبیل با برخی تنگناها روبرو بودیم اما به نظر می‌رسد راه روشنی که در این باب در پیش گرفتیم آینده استان آینده‌ای شکوفا و پر از امیدواری و حرکت به سمت جلو است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول