اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق اردبیل:

تابستان با کاهش 10 درصدی مصرف برق سپری شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: تابستان امسال با کاهش هشت تا 10 درصدی مصرف برق در استان اردبیل سپری شد.

تابستان با کاهش 10 درصدی مصرف برق سپری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا علیزاده پیش از ظهر امروز در همایش مدیریت مصرف برق در واحدهای صنعتی اردبیل اظهار داشت: بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مردم خود راغب به کاهش مصرف برق و سایر مصارف خود هستند به طوری که این کاهش در مصرف انرژی آن هم در تابستان راضی‌کننده و مطلوب بوده است.
این مسئول با یادآوری اینکه در نیمه اول امسال قطعی برق را در استان شاهد نبودیم، افزود: همین رقم تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و به نظر می‌رسد با تعدیل هوای استان از فصل پاییز مصرف برق به ویژه در بخش خانگی کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اعلام اینکه بیش از 80 درصد مصرف برق در استان مربوط به مشترکان خانگی است گفت: 20 درصد برق تولیدی در استان به مصرف صنایع و واحدهای تجاری می‌رسد.
وی تبلیغ و آگاهی‌دهی مردم را درمورد رعایت‌ الگوهای مصرف ضروری توصیف کرد و افزود: پیک بار شبکه نیز در سه ماهه تابستان امسال تا 14 درصد کاهش یافت.
این مسئول بیان داشت: در ماه مبارک رمضان با مقداری افزایش مصرف نسبت به ماه‌های دیگر مواجه بودیم که این به خاطر افزایش مهمانی‌ها و استفاده از روشنایی‌های تجملاتی در منازل و برخی رستوران‌ها و هتل‌ها بوده که بعد از ماه رمضان این افزایش به وضعیت سابق برگشته و یک روند کاهش مصرف را شاهد هستم.
وی هرگونه افزایش نرخ برق را تکذیب کرد و گفت: تا اطلاع ثانوی با همان جداول و قیمت اعلام شده قیمت برق مصرفی مردم محاسبه شده و مشترکان در صورت رعایت الگوی مصرف افزایش خاصی را در قبوض برق شاهد نخواهیم بود.
علیزاده با اشاره به مبالغ مصرفی پله‌های هفت‌گانه جدول محاسبات بیان داشت: به غیر از چهار شهر پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و جعفر‌آباد که منطقه گرمسیری نوع چهار هستند مبالغ مصرفی پله‌های هفتگانه جدول محاسبات ارزان‌تر از مناطق عادی است.
وی بیان داشت: در مابقی شهر‌های استان اردبیل تعرفه براساس نوع عادی محاسبه شده و قبض تهیه شده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
وی با اعلام اینکه قبوض مشترکان به صورت دو ماهه صادر می‌شود ابراز داشت: ‌قبوض مصارف کشاورزی و صنعتی  با مصرف سنگین نیز به صورت یک ماهه صادر می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار داشت: سایر تعرفه‌های خانگی، تجاری و عمومی عادی به صورت دو ماهه صادر شده و در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.
وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: قرار است تا اطلاع بعدی قبوض مشترکان به صورت کاغذی و کامپیوتری صادر شود و توزیع قبوض الکترونیکی و پیامکی تا رفع شدن برخی از مشکلات انجام نخواهد شد.
علیزاده در پایان از شهروندان و مشترکان برق استان خواست در مصرف بهینه انرژی برق به ویژه در استفاده از وسایل با رعایت برچسب انرژی در زمان‌های پیک مصرف توجه کرده و حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول