اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان؛

مشکلات مسکن ‌مهر در بشرویه بررسی شد

خبرگزاری فارس: مشکلات پروژه مسکن مهر بشرویه با حضور مدیران کل بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی استان مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات مسکن ‌مهر در بشرویه بررسی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مدیر کل بنیاد مسکن خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر بشرویه با اشاره به پیشرفت خوب پروژه مسکن مهر این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 240 نفر دیگر متقاضی مسکن مهر در شهرستان بشرویه هستند که در صورت توافق، زمین لازم برای این تعداد در منطقه موسوم به حفره تهیه خواهد شد.
علی‌اصغر آسمانی‌مقدم با اشاره به پیگیری دو مصوبه الحاق 50 هکتار از اراضی پشت کمربندی به محدوده شهری و همچنین منطقه حفره تأکید کرد: اولویت ما برای الحاق به محدوده شهری منطقه حفره شهرستان است.
وی ادامه داد: اهدای تسهیلات برای ساخت مسکن مهر در بافت فرسوده هیچ محدودیتی ندارد و تخفیف صد درصدی سند نیز توسط شهرداری داده می‌شود.
مدیر کل بانک مسکن خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت تقسیط وام مسکن مهر قبل از پایان سه ساله دوره مشارکت اظهار داشت: بانک مسکن مشکلات تقسیط را برطرف می‌کند و با همکاری شهرداری و صدور پروانه پایان کار وام در مرحله سفت‌کاری برای صدور سند آزاد می‌شود.
مالک سعید با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم یادآور شد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بهره‌برداران مسکن مهر با جریمه تأخیر در قسط‌بندی در پرداخت وام مواجه نشوند.
مدیر کل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: تا پایان آذرماه جاری باید 770 قرارداد ساخت مسکن مهر در بشرویه منعقد و 770 طرح نیز به مرحله فنداسیون برسد.
محمود محسن‌زاده افزود: همچنین تا پایان سال جاری باید 570 واحد مسکن مهر در بشرویه تحویل متقاضیان شود.
وی مشکلات نبود اداره ثبت و اسناد در شهرستان را متذکر شد و ادامه داد: برای تعاونی‌های مسکن مهر بشرویه در بخش اصناف و مهر 2 به صورت کامل پایان کار صادر شده است و تعاونی مهر یک نیز به زودی مشکل آن حل می‌شود.
فرماندار بشرویه نیز در این جلسه با تعیین مهلت دوهفته‌ای برای مالکان زمین‌های حفره شهرستان برای توافق با مسکن و شهرسازی اظهار داشت: قانون این توافق در کل کشور به صورت 70 به 30 است که در بشرویه نیز به مالکان پیشنهاد شده است و در صورت عدم توافق مجبور هستیم که بحث الحاق 50 هکتار از زمین‌های پشت کمربندی را به محدوده شهری  پیگیری کنیم.
غلامرضا پورسلطانی ادامه داد: اگر این توافق صورت گیرد زمین‌های مورد نیاز بیمارستان، فرمانداری و مسکن مهر ایثارگران و باقی مانده متقاضیان مهر شهرستان در همین منطقه تامین خواهد شد.
در ادامه این جلسه مشکلات مربوط به ساخت و ساز در شهرک سجادیه شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مشکل مربوط به پرداخت وام و تسهیلات این شهرک با کمک ادارات و نهاد‌های دولتی مرتفع شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول